Află în ce zone din Argeș se petrec cele mai multe accidente!

DISTRIBUIȚI

Institutia Prefectului a constituit un grup de lucru format din specialisti ai politiei rutiere, politiei locale, Serviciului de Permise si Inmatriculari pentru a intocmi o strategie de crestere a sigurantei rutiere. In urma analizelor, aceștia au ajuns la urmatoarele concluzii:

– primul lucru realizat in cadrul acestui grup  il reprezinta intocmirea hartilor de risc care cuprind zonele cu cea mai mare  frecventa a accidentelor rutiere;

– din analiza efectuata de noi in ultimii 5 ani(ianuarie 2011-ianuarie 2016) a rezultat ca au fost inregistrate 1315 accidente rutiere grave , cu urmatoarele consecinte : 244 persoane decedate, 1243 raniti grav si 514 raniti usor;

– dintre acestea 476 (36%) au fost inregistrate pe DN-uri, 346 (26%) pe DJ sau DL, 303(23%) in municipiul Pitesti si 190(15%) au fost inregistrate pe raza  celorlalte municipii si orase. 

– Cele mai afectate localitati : Pitesti(303), Bascov(57), Campulung (54), Maracineni(41), Albota(39),  Bradu(37), Mioveni(37), Stefanesti(32).

–   Zilele din saptamana cele mai afectate : vineri (212), duminica(203)

– Cauze principale accidente : viteza(309), traversare neregulamentara(249), neacordare prioritate pietoni( 129), abateri biciclisti(82);

– Interval orar cu cele mai multe accidente : 14.00-22.00 – 637 accidente grave (48%) din total.

Drumuri nationale:

– pe drumurile nationale au fost inregistrate 476 accidente grave din totalul de 1315 (36%), soldate cu 119 morti, 457 raniti grav si 261 raniti usor;

– cele mai afectate localitati : Maracineni(38), Bascov(37), Albota(32), Moraresti(26), Bradu(24), Lunca Corbului(24).

– Zilele din saptamana cele mai afectate : duminica(81), joi(79)

– Cauzele principale accidente : viteza(138), traversare neregulamentara(77), depasire neregulamentara(44);

– topul DN cu probleme :  

– DN 7(122 accidente grave, 34 morti, 112 raniti grav);

– DN 73(116 accidente grave, 17 morti, 113 raniti grav);

– DN 7C(63 accidente grave, 18 morti, 60 raniti grav);

– DN 65(58 accidente grave, 21 morti, 56 raniti grav);

– DN 65A(32 accidente grave, 10 morti, 31 raniti grav);

– DN 67B(23 accidente grave, 2 morti, 25 raniti grav);

– DN 65B(23 accidente grave, 10 morti, 21 raniti grav);

– DN 73C (17 accidente grave, 4 morti, 15 raniti grav);

Municipiul Pitesti:

– in municipiul Pitesti au fost inregistrate 303 accidente grave din totalul de 1315 (23 %), soldate cu 33 morti, 284 raniti grav si 75 raniti usor;

– cele mai afectate strazi : B-dul Nicolae Balcescu(29), B-dul Petrochimistilor(22), Calea Bucuresti(17), str.Depozitelor(14), str. Craiovei(14), B-dul Republicii(14);

– Zilele din saptamana cele mai afectate : vineri (56), miercuri(50)

– Cauzele principale accidente : neacordare prioritate pietoni( 94), traversare neregulamentara(73), neacordare prioritate vehicule(26), viteza(25) ;

– Interval orar cu cele mai multe accidente : 14.00-22.00 – 141 accidente grave (46,53%) din total.

Din analiza efectuata de specialistii acestui grup de lucru a rezultat ca mare parte din accidentele rutiere au loc in localitati, atat pe drumuri nationale, judetene sau strazi in zona scolilor sau a trecerilor de pietoni.

Solutiile identificate de specialisti pentru a creste siguranta rutiera sunt :

– montarea de limitatoare de viteza din material sintetic, 

– efectuarea de marcaje rutiere rezonatoare plin aplicarea unui strat de vopsea de culoare rosie pentru o  mai buna vizibilitate, 

– montarea de semafoare pietonale cu buton pentru pietoni, 

– toaletarea vegetatiei in unele zone fara vizibilitate, 

– instalare unor lampi cu halogen deasupra trecerilor de pietoni, 

– realizarea de microinsule pietonale mai ales in zonele Petrochimistilor – Nicolae Balcescu,

– intensificarea patrularii rutiere in zonele respective, 

– montarea de indicatoare rutiere – ATENTIE – ZONA CU RISC RIDICAT DE ACCIDENTE,  s.a.

Din acest punct de vedere la sedintele comisiei pentru siguranta rutiera vom invita administratorii drumurilor (primarii de orase si municipii, CNADNR, Regia de drumuri a CJ) pentru a identifica si aloca resursele financiare necesare adoptarii acestor solutii. 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here