ULTIMĂ
ORĂ

Alertă! Ce se întâmplă cu programul „Rabla”? Anunțul momentului?

Alertă! Ce se întâmplă cu programul „Rabla”? Anunțul momentului?

De peste două decenii, Programul „Rabla” și-a consolidat rolul nu doar ca o măsură ecologică menită să reducă poluarea generată de vehiculele vechi, ci și ca un mecanism esențial de sprijin pentru industria autohtonă și pentru economia românească, în general. Ministrul Mediului, Mircea Fechet, susține cu fermitate continuarea acestui program emblematic, subliniind atât beneficiile sale ecologice, cât și cele economice.

CITEȘTE ȘI: Permisul suspendat, mai ușor de recuperat – ce trebuie să faci? Parlamentul a decis!

În cadrul unei conferințe de presă susținute la Palatul Victoria, ministrul Mediului, Mircea Fechet, a reafirmat importanța Programului „Rabla” și a argumentat necesitatea continuării acestuia. Oficialul a precizat că programul este finanțat din vânzarea certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră, ceea ce înseamnă că nu pune presiune pe deficitul bugetar al României – un aspect esențial în contextul constrângerilor fiscale actuale.

Potrivit ministrului, „Rabla” a ajuns la cea de-a 20-a ediție, fiind așteptat în fiecare an de „zeci de mii de români, dacă nu mai bine”. Utilitatea sa este demonstrată prin sprijinul pe care îl oferă nu doar cetățenilor care doresc să-și schimbe mașinile vechi cu unele mai puțin poluante, ci și marilor companii auto precum Dacia și Ford. Acestea, susține Fechet, au modele de afaceri „dependente într-o măsură mai mică sau mai mare de acest program”, având zeci de mii de angajați care depind, indirect, de continuitatea acestuia.


O tranziție ecologică sustenabilă, nu brutală

Ministrul Fechet a transmis un semnal clar: în eventualitatea în care s-ar decide reducerea sau eliminarea finanțării pentru program, aceasta ar trebui să aibă loc gradual, și nu „de pe o zi pe alta”. O oprire bruscă ar putea afecta nu doar planurile de decarbonizare ale țării, ci și echilibrul pieței auto și al locurilor de muncă din acest sector.

Mai mult, el a subliniat și o componentă strategică importantă: Programul „Rabla” contribuie direct la îndeplinirea unui jalon din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), care prevede scoaterea de pe șoselele României a 250.000 de autoturisme vechi până în 2026. Orice întrerupere a acestui demers ar pune în pericol atingerea acestei ținte asumate la nivel european.


Continuitatea programului, dincolo de schimbările politice

Într-un context politic fluid, Mircea Fechet a oferit asigurări că Programul „Rabla” va continua, indiferent de cine se va afla în fruntea Ministerului Mediului. El a subliniat că următoarea sesiune a programului este deja programată pentru 19 iunie, ceea ce reflectă stabilitatea și predictibilitatea în gestionarea acestuia.

„Eu cred că, indiferent cine va conduce ministerul, Programul ‘Rabla’ va continua, pentru că este un program care şi-a dovedit, repet, utilitatea nu doar pentru decarbonizarea sectorului de transport, ci pentru mediul de afaceri din România şi pentru români, în general”, a afirmat ministrul.

Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp

Ziarul-Obiectiv
Abonează-te la știri
Introdu adresa ta de email și primește săptămânal un email cu cele mai importante știri!
© 2024 Ziar Obiectiv.