Anunţ de ultim moment de la Revolut pentru milioane de clienţi!
În primul trimestru al anului 2025, românii au realizat peste 223 de milioane de plăți prin intermediul aplicației Revolut, dintre care 69% au fost efectuate cu cardurile emise de această platformă. Majoritatea tranzacțiilor cu cardul, respectiv 79%, au avut loc pe plan local, ceea ce reflectă utilizarea intensă a Revolut ca metodă curentă de plată. De asemenea, până la 31 martie 2025, utilizatorii români au acumulat peste 1,33 milioane de puncte RevPoints, cu o medie de aproape 1.950 de puncte per client.
CITEȘTE ȘI: Acum! S-a decis! Reguli noi pentru permisul de conducere!
Aproape jumătate dintre clienții Revolut din România (49%) se încadrează în segmentul de vârstă 25-44 de ani. Următoarele două grupe ca pondere sunt reprezentate de generația Z (18-24 de ani) și segmentul 45-54 de ani, fiecare cu aproximativ 19%. Platforma este totodată populară și în rândul celor mai tineri utilizatori de servicii bancare, având clienți cu vârste cuprinse între 6 și 17 ani.
Cheltuielile totale ale românilor prin Revolut în primele trei luni ale anului 2025 au crescut cu 41% față de aceeași perioadă a anului precedent. Comparativ cu ultimul trimestru al anului 2024, volumul total al achizițiilor a scăzut cu 3,7%, reflectând sezonul sărbătorilor și evenimentelor comerciale majore din finalul anului trecut (Black Friday, Crăciun, Anul Nou). În același timp, numărul total al plăților a crescut cu 33% față de primul trimestru din 2024, dar s-a redus cu 4% comparativ cu trimestrul IV din 2024.
Aplicația Revolut include și funcții avansate de analiză a cheltuielilor, oferind utilizatorilor posibilitatea de a-și seta limite de buget pe diverse perioade sau de a economisi automat mărunțișul rezultat din plățile efectuate, prin opțiunea „Mărunțiș”.
Analiza datelor arată că românii au alocat bugetul cheltuielilor astfel: divertisment – 25%, produse nealimentare – 15%, produse alimentare și de uz casnic – 14%, servicii diverse – 9%, transport – 8%, servicii de alimentație publică (restaurante, fast-food, cafenele) – 8%, utilități – 6%, turism – 6%, sănătate – 4%.
Diferențe notabile există și pe criteriul de gen: femeile au investit majoritar în produse nealimentare (21%) și cumpărături din supermarketuri (17%), în timp ce bărbații au dedicat 31% din buget divertismentului și 13% produselor alimentare și de uz casnic.
De asemenea, pe măsură ce vârsta utilizatorilor crește, crește și ponderea cheltuielilor pentru produse alimentare. Astfel, generația Z alocă 12% pentru aceste produse, în timp ce generația Boomers cheltuie 24% din buget pe această categorie. În schimb, ponderea cheltuielilor pentru divertisment scade de la aproape 30% în cazul segmentului 25-34 ani, la 12% pentru cei peste 55 de ani.
Analiza datelor din principalele piețe europene ale Revolut relevă asemănări și diferențe cu comportamentul românilor. În Regatul Unit, principala piață a Revolut cu peste 10 milioane de clienți, utilizatorii au cheltuit cel mai mult pe produse nealimentare (16%), urmate de servicii de alimentație publică și cumpărături alimentare (ambele 14%). Pentru servicii s-au alocat 13%, divertisment 11%, iar turism și transport câte 9%. Utilitățile și serviciile medicale au reprezentat un procent de 3% fiecare.
În Bulgaria, unde Revolut are peste 1 milion de utilizatori, structura bugetului este similară cu cea a românilor: divertisment (27%), produse nealimentare (17%), produse alimentare și de uz casnic (12%), servicii diverse (9%), transport (8%), restaurante și fast-food (8%), turism (6%), sănătate (5%) și utilități (4%).
În Ungaria, cu peste 1,5 milioane de clienți, utilizatorii au alocat 21% pentru produse nealimentare, 16% pentru produse alimentare și de uz casnic, 12% pentru servicii, 11% pentru restaurante și fast-food, 9% pentru transport, 8% pentru turism, 6% pentru utilități și 5% pentru sănătate.
În 2024, Revolut a lansat programul pan-european de loializare RevPoints, care permite utilizatorilor de carduri de debit să transforme punctele acumulate în urma plăților în beneficii diverse, precum mile de zbor, reduceri la furnizori de servicii turistice, cazare sau atracții turistice disponibile în secțiunea „Activități” a aplicației. Valoarea unui punct variază în funcție de planul deținut de client.
Totodată, punctele RevPoints pot fi utilizate și pentru plăți către comercianții care adoptă soluția de checkout Revolut Pay. Până la 31 martie 2025, românii au acumulat peste 1,33 milioane de puncte, cu o medie de 1.950 de puncte per client deținător de RevPoints.
Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp
Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp