Anunț liniștitor al directorului Publitrans: “Nu se măresc tarifele nici acum și nici la anul”

DISTRIBUIȚI
autobuze_solaris, pitesti, publitrans, tarife

Achiziționarea celor 70 de autobuze noi, marca Solaris, printr-un credit BERD și introducerea lor pe traseele piteștene reprezintă un efort financiar considerabil pentru Publitrans 2000 SA.  Conducerea societății de transport public a municipalității a revizuit tarifele comerciale, prin introducerea în calcul a costurilor creditului și a amortizării investiției. În ciuda zvonurilor apărute în ultima perioadă, mărirea acestor tarife nu înseamnă și creșterea prețurilor la bilete și abonamente.

Tarifele comerciale cresc, populația plătește la fel

De la 1 iunie tariful mediu comercial pentru o călătorie cu autobuzele din Pitești este de 2,01 lei, Publitrans propunând un preț al biletului cu o călătorie de 2,7 lei. Populația nu va plăti însă cu un ban în plus față de prețul actual, de 2 lei pentru un bilet de o călătorie, cifrele prezentate de noi fiind folosite la socotirea subvenției pe care Primăria o plătește Publitrans pentru serviciul prestat. Tariful comercial include costurile noi cu amortizarea investiției în autobuzele Solaris, de 784.000 lei/lună și cu dobânda lunară la creditul BERD, de 242.000 lei. Directorul Publitrans, Manuel Rotaru, explică: “Noul tarif comercial este necesar pentru calculul subvenției. În cel vechi nu se regăseau elementele de cost ale investiției făcute anul acesta, când am achiziționat cele 70 de autobuze noi Solaris prin credit BERD. În șase ani, când se termină plata creditului, este posibil ca tarifele să scadă. Spun asta pentru că autobuzele cumpărate de noi au o durată de viață de 12-14 ani.” Populația nu va plăti nimic în plus, conducerea societății de transport încercând să nu opereze modificări la prețurile biletelor și abonamentelor nici la anul.  “Nu se măresc  tarifele și nu se vor mări nici la anul. Nu sunt premize pentru așa ceva, decât dacă se măresc foarte mult costurile. De exemplu, prețul motorinei are o influență de 24% asupra tarifelor. Noi facem toate eforturile pentru a nu mări nici la anul tarifele”, ne-a declarant directorul Rotaru.

Defecțiuni minore la noile autobuze

Ca în orice început și introducerea noilor autobuze Solaris pe traseu a creat anumite probleme. În primul rând, șoferii Publitrans au trebuit să se obișnuiască cu mașinile, fiecare dintre ei fiind instruit în acest sens și primind cartea tehnică a autobuzului. Anumite defecțiuni nu au putut fi însă evitate, ele fiind rezolvate între timp pe garanție. Este vorba despre instalațiile de climatizare, care au venit din fabrică cu un surplus de freon. Din cauza acestui surplus, la pornirea aerului condiționat se crea suprapresiune și instalația se oprea, intrând în stare de avarie. Tot legat de climatizare, unii șoferi preferau să blocheze geamurile în salonul autobuzului, mașina devenind o sauna pe roți pentru pasageri ipsa aerului condiționat. Șoferii au fost însă avertizați să nu mai procedeze așa, între timp situația fiind lămurită.