Pentru 2025, există perspective promițătoare ca România să se apropie, pentru al doilea an consecutiv, sau chiar să depășească pragul de 200 km de drumuri noi – autostrăzi și drumuri expres – conform estimărilor asociației Pro Infrastructură.
„Va fi un an favorabil pentru infrastructura rutieră, în ciuda instabilității politice, a unui buget precar și a reducerilor de investiții,” precizează API. Pentru prima dată în istorie, România va avea 157 de kilometri de autostradă și drum expres care vor fi cu siguranță dați în trafic. „În condiții normale, există șanse mari să atingem, pentru al doilea an consecutiv, sau chiar să depășim borna de 200 km,” adaugă API.
Dacă toate condițiile favorabile se aliniează, scenariul ideal prevede 243 km de drumuri noi, iar un scenariu excepțional ar putea ajunge la 280 km, cu antreprenori care să își depășească limitele, să lucreze intens chiar și fără plăți constante și cu sprijin rapid din partea autorităților pentru reducerea birocrației.
UMB ar putea livra între 46 și 60 km adiționali, inclusiv loturi din A7 (Focșani-Bacău sau Bacău Nord-Roman Nord) și cei 10,77 km de pe DEx6 Galați-Brăila, dacă se menține ritmul actual. Alte proiecte au șanse mai mici de finalizare în 2025, precum A3 Zimbor-Poarta Sălajului sau segmente din A0 Nord.
În 2025 ar putea începe noi șantiere, inclusiv pe tronsoanele A1 Sibiu-Pitești (secțiunile 2 și 3), A13 Boița-Făgăraș și capetele A8 dinspre Târgu Mureș și Moțca. Totodată, centurile rutiere de la Făgăraș, Zalău, Mizil și Comarnic sunt așteptate să avanseze.
La finalul lui 2025, rețeaua de autostrăzi și drumuri expres din România ar putea depăși 1500 km, un pas important în modernizarea infrastructurii rutiere naționale, transmite API.
Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp