ARTĂ CONTEMPORANĂ LA UZINA DACIA : SPECTACOL DE COMPOZIȚIE ȘI CULOARE PE FAȚADA UNEIA DINTRE CLĂDIRI

  • Arta și industria și-au dat întâlnire la uzina Dacia de la Mioveni. Pe platforma industrială a fost inaugurată o pictură murală pe una dintre clădiri, în proximitatea Uzinei Vehicule Dacia.
  • Lucrarea a fost realizată de cinci tineri artiști români și reprezintă un omagiu adus unora dintre semnatarii de renume mondial ai Colecției de Artă Contemporană Renault, VASARELY, SOTO și TIGUELY. La nivel internațional, colecția cuprinde 300 de lucrări.
  • Acest demers este parte din campania „Uzina inspiră pasiune”, prefațând totodată susținerea companiei pentru arta contemporană, a unor inițiative viitoare.

Ionuț Ștefan Anghel (23), Iulia Pănoiu (21), Alexandru Daniel Florea (23), Mara Gudină (23) și Rusu Ovidiu George (20) sunt studenți și masteranzi la Universitatea Națională de Arte din București, dar și bursieri ai Fundației Principesa Margareta a României. Timp de o săptămână s-au mutat la Mioveni și au acceptat provocarea Groupe Renault România, aceea de a da frâu liber imaginației, creativității și expresiei cromatice. Au recreat un perete al unei clădiri de birouri situate pe platforma industrială Dacia, lângă departamentul Montaj al Uzinei Vehicule, aflată într-o zonă cu trafic intens, astfel încât să poată fi vizualizată de cât mai mulți angajați. Titlul lucrării este inspirat de creațiile a trei artiști internaționali: „Omagiu pentru Vasarely, Soto și Tiguely”.

Inițial, am avut o listă de 5-6 artiști, dintre care trei se potriveau foarte bine cu stilul minimalist-geometric pe care îl aveam în minte pentru murală. Iar ei au fost: Soto, Tinguely și Vasarely. Elementele din lucrările lor m-au ajutat la crearea layout-ului picturii murale. Marea miză a fost să surprind esența fiecărui artist în parte și, în egală măsură, să reușesc să le aduc în același loc, să se potrivească compozițional, cromatic și cu tema lucrată împreună cu cei de la Groupe Renault România”, a declarat Ionuț Ștefan Anghel, unul dintre artiști. Impresiile și experiențele lor din timpul petrecut la uzină pot fi aflate de-a lungul unui interviu colectiv și a unui video, disponibile aici.

La vernisaj au participat alături de realizatorii lucrării, Sile Fulga, director Fabricație Uzina Vehicule, Adina Ionescu, director de Comunicare și Responsabilitate socială, Mugurel Mărgărit, director executiv al Fundației Principesa Margareta a României, jurnaliști, angajați ai uzinei și echipa de proiect.

Sile Fulga, director Fabricatie Uzina Vehicule Dacia : « Personal, după 31 de ani la Dacia, acesta este un moment cu un inedit aparte și mă bucur că arta și-a făcut loc într-un mediu atât de industrial. Aș vrea să îi felicit în numele tuturor angajaților Uzinei Vehicule Dacia pe cei cinci tineri care au lucrat cu pasiune și multă imaginație la această mică operă de artă lăsată amintire uzinei noastre »

Campania “Uzina inspira pasiune” a fost lansată în 2016. Un alt tânăr artist, de data aceasta, în domeniul design-ului de modă, Larisa Dragna, a descoperit uzina, iar mediul industrial i-a inspirat creațiile vestimentare. Totodată, artiștii bursieri ai Fundației Principesa Margareta a României au realizat o instalație de artă din piese de motor pe care le-au văzut în procesele de fabricație la Uzina Mecanica și Șasiuri Dacia.

Colecția de artă contemporană Renault conține lucrări ale unor artiști vizionari care, la sfârșitul anilor ’60, au produs schimbări reale în peisajul artei și societății de atunci. Deși aparent fără legătură, cele două domenii – industria auto și arta contemporană au creat confluențe și s-au dezvoltat pornind de la inovație.

Groupe Renault Romania

Constructor de automobile din 1898, Groupe Renault este prezent în 143 de țări și a vândut 3,76 milioane de vehicule în 2017. Groupe Renault România derulează activități diverse, de la studii de piață, design, inginerie, fabricație și logistică, până la comercializare, servicii de business și finanțare. Anul trecut a înregistrat o cifră de afaceri de peste 5,7 miliarde de euro. Fundația Groupe Renault România dezvoltă strategia de CSR a companiei în domenii precum: mobilitate (incluziune, mobilitate sustenabilă) și acces la artă și cultură (cinema, artă contemporană, cultura franceză).

Get real time updates directly on you device, subscribe now.

Comentariile sunt închise trackbacks dar pingback-urile sunt posibile.