ULTIMĂ
ORĂ

Astăzi! Se deschide cea mai așteptată autostradă din România! Vestea momentului pentru șoferi!

Astăzi! Se deschide cea mai așteptată autostradă din România! Vestea momentului pentru șoferi!

După ani de întârzieri și blocaje administrative, tronsonul Bragadiru–Joița va fi inaugurat pe 30 iunie, marcând finalizarea semicercului sudic al Autostrăzii A0. Această realizare reprezintă un pas crucial pentru fluidizarea traficului în jurul Capitalei și promite beneficii majore pentru infrastructura rutieră națională.

Citește și: Breaking! Oamenii lui Umbrărescu pleacă de pe șantierul autostrăzii! Anunț de ultimă oră!

La mai bine de doi ani și jumătate de la termenul inițial de finalizare și după nu mai puțin de trei amânări doar în 2025, șoferii vor putea circula pe ultimul segment în lucru al inelului sudic al Autostrăzii A0. Tronsonul Bragadiru–Joița, lung de aproximativ 17 kilometri, va închide semicercul sudic al autostrăzii care va ocoli Bucureștiul, oferind astfel o alternativă viabilă la actuala centură aglomerată a orașului.

Ce înseamnă această deschidere pentru traficul din București

Inelul sudic al Autostrăzii A0 are rolul de a devia traficul greu și tranzitul dinspre vest către est (și invers) în afara orașului, reducând semnificativ timpul petrecut în trafic pentru șoferi și diminuând presiunea asupra infrastructurii urbane. Sorin Grindeanu, fostul ministru al Transporturilor, a confirmat săptămâna aceasta că:

„Acel A0 care va rezolva multe lucruri care țin de trafic, inclusiv în București, va fi inaugurat luni sau marți.”

Autostrada A0, cunoscută și sub denumirea de Centura Bucureștiului la standard de autostradă, are o lungime proiectată de aproximativ 100 km și este împărțită în două sectoare principale: sudic și nordic.

Stadiul lucrărilor pe Inelul Nordic: Întârzieri și provocări

Deși sudul autostrăzii se apropie de finalizare, partea de nord rămâne o provocare complexă. Lotul 1, între Joița și Corbeanca, înregistrează un avans dezamăgitor de doar 3%, cauzat în principal de o succesiune de contestații juridice care au paralizat proiectul în ultimii patru ani.

Singurul tronson finalizat și funcțional din nord este Lotul 2, Corbeanca–Afumați. Lotul 3, între Afumați și Pantelimon, este realizat în proporție de 50%, iar Lotul 4, Pantelimon–Glina, este cel mai avansat și are șanse mari să fie inaugurat până la sfârșitul anului.

Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), a declarat:

„Până la sfârşitul acestui an în mod sigur vom deschide Lotul 4, Pantelimon – Glina. Rămâne sub semnul întrebării Lotul 3, Afumaţi – Pantelimon. Depinde foarte mult de modul în care constructorul chinez înţelege să se mobilizeze.”

Impactul economic și urban al finalizării Autostrăzii A0

Finalizarea completă a Autostrăzii A0 este prevăzută pentru următorul an și jumătate. Conectarea integrală a celor două semicercuri va permite redirecționarea traficului de tranzit în afara orașului și va oferi legături rapide cu arterele principale către Pitești (A1), Constanța (A2) și Ploiești (A3).

Se preconizează că A0 va avea un impact substanțial asupra logisticii urbane și a mobilității regionale, înlesnind activitățile economice și reducând timpii de transport pentru marfă și călători. De asemenea, se estimează scăderea poluării sonore și a emisiilor în zonele dens populate ale Bucureștiului, ceea ce poate contribui la o îmbunătățire a calității vieții urbane.

Concluzie: începutul unei noi ere pentru infrastructura Capitalei

Deschiderea tronsonului Bragadiru–Joița, după ani de așteptare, marchează un moment de cotitură în modernizarea rețelei rutiere a Capitalei. Deși provocările nu sunt complet depășite — în special pe sectorul de nord — inaugurarea inelului sudic oferă un motiv de optimism și demonstrează că investițiile strategice în infrastructură pot aduce beneficii concrete într-un timp relativ scurt, dacă sunt gestionate eficient.

Rămâne de văzut dacă autoritățile și antreprenorii implicați vor reuși să ducă la bun sfârșit și partea de nord a A0 până în 2026, așa cum se estimează. Cert este că, pentru București, viitorul traficului pare – în sfârșit – să urmeze o direcție promițătoare.

Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp

Ziarul-Obiectiv
Abonează-te la știri
Introdu adresa ta de email și primește săptămânal un email cu cele mai importante știri!
© 2024 Ziar Obiectiv.