ULTIMĂ
ORĂ

Atenție! O nouă escrocherie ia amploare în România! Zeci de persoane țepuite!

În România, un nou tip de escrocherie câștigă teren, iar tot mai multe persoane ajung victime. Un bărbat a povestit pe o platformă de socializare cum a fost la un pas să piardă 40.000 de euro într-o simplă convorbire telefonică cu un presupus funcționar al unei bănci comerciale.

„În seara aceasta, am fost contactat telefonic de un tânăr foarte politicos care mi-a spus că mi-a fost aprobat un credit bancar. Îmi știa numele, adresa de e-mail și, desigur, numărul de telefon. Mai mult, am observat că numărul folosit era unul oficial al băncii. El mi-a spus că am obținut un credit de nevoi personale de 40.000 de euro și m-a felicitat pentru acest lucru. La început, părea o veste minunată, nu-i așa? Problema este că nu am, nu am avut niciodată și nu voi avea un cont la acea bancă. Băiatul părea foarte surprins când i-am spus acest lucru.

Cu toate acestea, mi-a oferit rapid soluții și ajutor (vreau să subliniez „rapid”, pentru că niciun funcționar bancar nu ar putea să aibă un discurs atât de bine pregătit). Mi-a explicat că cineva a aplicat online pentru acest credit, folosind adresa mea de e-mail și o copie a buletinului meu. Probabil că și semnătura mea a fost preluată de undeva. În acel moment, am încercat să închid conversația cât mai repede.

În timp ce încercam să închei discuția într-un mod diplomatic, el a început să îmi ofere detalii suplimentare. M-a întrebat de ce nu am încredere în el, având în vedere că apelul provenea de pe un număr oficial al băncii. I-am spus că știu ce înseamnă spoofing. Mi-a răspuns că este senior manager pe departamentul de credite, cu 8 ani de experiență, iar eu i-am spus că nu cred că un astfel de post ar presupune o muncă cotidiană atât de bine pregătită. M-a avertizat că voi pierde acei bani dacă nu acționez rapid. I-am spus că voi depune o sesizare la ANAF și la Poliție.

„Voi face eu sesizarea direct din sistem, nu e nevoie să mergeți dumneavoastră.” Atunci am închis convorbirea.

Am sunat la relații clienți la bancă și, după 10 minute de așteptare, am fost conectat cu o funcționară. I-am explicat situația, i-am spus numele și mi-a răspuns pe un ton resemnat că este deja familiarizată cu acest caz și că au mai primit sesizări de acest tip recent. A fost destul de amabilă să îmi spună că în sistemul lor nu există nicio informație legată de un astfel de credit și a fost suficient de politicoasă încât să își asume problema.

Ca sfat, aveți grijă să nu cădeți în capcane de acest tip.”

Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp

Ziarul-Obiectiv
Abonează-te la știri
Introdu adresa ta de email și primește săptămânal un email cu cele mai importante știri!
© 2024 Ziar Obiectiv.
Powered by
ns.fm