
Autostrada Sibiu–Pitești, blocată de hârtii! Lotul 2 rămâne pe pauză până în 2026!
Lucrările pe lotul 2 al Autostrăzii Sibiu–Pitești, între Boița și Cornetu, nu pot începe pe întreaga lungime înainte de primăvara anului viitor. Constructorul, compania turcă Mapa-Cengiz, așteaptă autorizațiile finale de construire, care ar urma să fie emise abia în martie-aprilie 2026.
CITEȘTE ȘI: OFICIAL! Schimbări radicale la Evaluarea Națională începând din acest an! Ministrul Educației-anunț de ultim moment!
Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu, a explicat vineri, la Sibiu, că întârzierea este cauzată de necesitatea revizuirii acordului de mediu. „Studiile geologice au adus modificări importante față de proiectul inițial, iar Autoritatea de Mediu a solicitat clarificări suplimentare. Ne așteptăm ca autorizațiile finale să fie disponibile în primăvara anului viitor”, a precizat oficialul.
Lucrări limitate până în primăvară
Până atunci, constructorul poate interveni doar pe zonele autorizate: cele cinci viaducte de la Boița și tunelurile de la Robești. Compania de Drumuri susține că aici lucrările avansează bine, iar în zona tunelurilor s-au desfășurat, în această vară, pregătiri pentru săpăturile propriu-zise.
Deși limitate, aceste intervenții mențin șantierul activ pe lotul 2, considerat cel mai dificil din autostradă, cu structuri complexe și tuneluri de mare amploare. Totuși, execuția completă va fi posibilă doar după finalizarea procedurii de revizuire a acordului de mediu.
Contrast: tunelurile „Alina” și „Daniela” înainte de termen
În timp ce lotul 2 este blocat, secțiunea Tigveni–Curtea de Argeș înregistrează progrese spectaculoase. Tunelurile „Alina” și „Daniela”, primele tuneluri rutiere de autostradă din România, au ajuns la un grad de execuție de 80%.
Tunelul „Alina” are deja finalizată structura de rezistență, iar la „Daniela” lucrările continuă cu ajutorul unui cofraj hidraulic modern. Totodată, au fost încheiate cele trei tuneluri de urgență (două pietonale și unul auto), iar instalațiile și hidroizolațiile sunt în plină desfășurare. Șantierul este mobilizat 24/7, cu peste 600 de muncitori și 210 utilaje.
Deși termenul oficial pentru finalizarea acestei secțiuni este 2027, circulația ar putea fi deschisă chiar în august 2026, cu un an mai devreme decât estimările inițiale.
Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp
