
După mai bine de 2 ani şi 7 luni de la lansarea licitaţiei, în sfârşit se poate semna contractul pentru proiectarea şi execuţia Secţiunii 5 (tronsonul Piteşti-Curtea de Argeş) din Autostrada A1 Sibiu-Piteşti.
Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie (ÎCCJ) a respins ca fiind inadmisibilă contestaţia asocierii China Railway-Viaponte, a anunţat Asociaţia Pro Infrastructură, precizând că acum CNAIR va putea semna în sfârşit contractul de execuţie. În procedura de achiziţie pornită în 11.07.2017 au fost depuse 8 oferte în 27.10.2017, costul estimat fiind de 1,83 miliarde RON (30,35 km de autostradă).
Ca orice licitaţie derulată de CNAIR care se respectă, a fost nevoie de DOI ANI de evaluări şi contestaţii pentru a fi desemnat un câştigător în august 2019: italienii de la Astaldi. Însă asocierea chinezo-română a deschis o cale de atac excepţională la ÎCCJ în încercarea de a anula deciziile anterioare din justiţie, încheiată abia în 20.02.2020.
„Cerem responsabililor din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere să semneze în cel mai scurt timp contractul, astfel încât până la începutul lui 2021 să fie gata proiectarea (termen 12 luni) şi să înceapă execuţia lucrărilor estimată a dura 4 ani. În plus, solicităm CNAIR să dea drumul imediat pe circuitul inter-ministerial proiectului de Hotărâre de Guvern necesară exproprierilor şi să urgenteze finalizarea procedurii de selecţie a inginerului consultant ce a fost lansată în iulie 2019, fiind depuse 4 oferte în octombrie 2019, încă neevaluate”, scrie asociaţia.
În aprilie 2016, ministrul de atrunci al Transporturilor, Dan Costescu, oferea asigurări că până în anul 2020 se vor finaliza tronsoanele Sibiu – Boiţa şi Piteşti – Curtea de Argeş, odată cu reabilitarea DN73C, legătura Râmnicului cu autostrada Sibiu – Piteşti.
„Zilnic avem întâlniri cu echipa care se ocupă de autostrada Sibiu – Piteşti, pentru că este prioritatea 0 a companiei şi a ministerului, inclusiv DN 73 care se va moderniza. Prima veste bună este că am decalat termenul din 2023 în 2021 iar sectoarele de capăt, Sibiu – Boiţa şi Curtea de Argeş – Piteşti, vor fi gata chiar în 2020, odată cu DN 73 modernizat, care va asigura o descărcare elegantă pentru cei care vor să meargă spre Râmnicu Vâlcea, Gorj şi mai departe”, declara atunci ministrul Transporturilor.
Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp