Băncile pierd lunar o mulțime de procese! BCR Asigurări, Bancpost şi Volksbank, învinuite că îşi păcălesc clienţii

5
banci, procese, clieni, dobanzi, comisioane

Procesele pe care OPC Argeş le are în ultima perioadă cu băncile par să se înmulţească, asta deoarece tot mai mulţi argeşeni reclamă faptul că băncile i-au păcălit, punându-le clauze abuzive în contract. Că vorbim despre asigurări care  nu acoperă defapt aproape niciun incident sau despre comisioane abuzive, toate duc în cele din urmă la nemulţumirea clienţilor.

Asigurarea pentru pierderea involuntară a locului de muncă nu produce efecte

BCR Asigurări este una dintre instituţiile reclamate de argeşeni. Aceştia susţin că în momentul în care au făcut credit, banca i-a obligat să facă asigurare pentru pierderea involuntară a locului de muncă. Motivul ar fi fost acela că argeşenii în cauză aveau contracte de muncă pe perioadă determinată. Numai că, în unele situaţii, aşa cum banca anticipa, s-a şi întâmplat. Oamenii şi-au pierdut locul de muncă însă surpriză, asigurarea, deşi se numeşte „ pentru pierderea involuntară a locului de muncă”, nu i-a ajutat cu nimic. După ce oamenii au plătit luni sau chiar ani de zile asigurarea, în momentul în care au rămas fără loc de muncă, au fost anunţaţi sec că ea nu produce efecte în astfel de situaţii, decât în caz de accidente. „ Am făcut un credit de nevoi personale iar BCR Asigurări m-a obligat să îmi fac asigurare pentru pierderea involuntară a locului de muncă. Însă în momentul în care am rămas fără loc de muncă, asigurarea pe care am plătit-o nu m-a despăgubit cu nimic. Mi s-a spus că ea nu produce efecte decât în caz de accidente. Logic vorbind, atunci de ce se mai numeşte „ pentru pierderea involuntară a locului de muncă”? Nu este vina mea că am rămas fără serviciu. În această situaţie m-am adresat OPC, am depus o reclamaţie iar reprezentanţii acestei instituţii au acţionat în instanţă banca. Şi am şi câştigat, era normal. Numai că am vrut să spun public ce mi s-a întâmplat deoarece sunt convins că în situaţia mea sunt mulţi argeşeni păcăliţi”, a afirmat un piteştean. Pentru a lămuri situaţia am cerut un punct de vedere oficial şi comisarului şef -adjunct al CJPC Argeş, Violate Nedelcu care a declarat: „ Într-adevăr avem astfel de speţe, iar în acest caz pot spune doar că este o decizie a instanţei care atestă că punctul de vedere susţinut de instituţia noastră este corect”. 

I s-a mărit dobânda după trei ani

Alte bănci cu care OPC are procese sunt Bancpost şi Volksbank. În general, pe rolul instanţelor de judecată procesele cu Bancpost fac referire la modalitatea de calcul a comisioanelor. În cele mai multe situaţii argeşenii au dreptate, ei au fost păcăliţi de bancă, iar procesele sunt câştigate. La Volksbank situaţiile fac referire, în general la dobândă. Recent, OPC  a câştigat un proces, obligând banca să nu crească dobânda. Este vorba de o piteşteancă, fostă angajată a băncii care în momentul în care lucra a accesat un credit. Ulterior, când nu mai era angajată a băncii, dobânda la credit i-a crescut pe motiv că la acel moment era angajata lor iar creditul i-a fost acordat în condiţii de favoare. Lucru nereal, deoarece reprezentanţiiOPC şi ai instanţei au dovedit că în aceeaşi perioadă în care piteşteanca a accesat un credit, la aceeaşi filială au fost acordate credite cu dobândă mai mică. Concluzia instanţei a fost că nu i s-a făcut nicio favoare, iar banca a fost obligată să menţină dobânda de la acordarea creditului în acest caz.