BILANŢ PE ANUL 2016. Realizările şi eşecurile prefectului Cristian Soare

DISTRIBUIȚI

Astăzi, prefectul Cristian Soare a prezentat într-o conferinţă de presă un bilant al activităţii pentru anul 2016. Acesta a prezentat lucrurile pe care le-a realizat dar şi pe cele pe care nu a reuşit să le realizeze în cele zece luni de mandat.

Realizări:

  1. Organizarea alegerilor locale si parlamentare

– putem spune ca anul trecut a fost un an al alegerilor, intrucat am organizat atat alegerile locale, cat si alegerile parlamentare;

– pentru ambele scrutine Institutia Prefectului a realizat tiparirea buletinelor de vot, la alegerile parlamentare, in premiera, tiparirea buletinelor de vot fiind facuta in afara judetului;

– au fost, cu siguranta, scrutinele cel mai bine organizate, nefiind inregistrate aproape deloc incidente electorale;

– la acest fapt au contribuit, atat buna organizare a tuturor celor implicati, cat si noua legislatie electorala, mult mai severa atat in ceea ce priveste sanctionarea incidentelor electorale, cat si prin rigurozitatea impusa in ceea ce priveste afisajul electoral si finantarea campaniilor electorale;

              2. Situatii de urgenta

– anul trecut am inregistrat o alta premiera, de data acesta in materie de interventii la accidente rutiere grave cu victime multiple; au fost 3 evenimente majore la care a fost nevoie de activarea Planului Rosu de interventie (accidentul de la Colibasi, cu 3 persoane decedate si cele doua incidente cu autobuze ale Automobile Dacia, cel de la Vulturesti si cel din Pitesti, din fericire fara pierdere de vieti omenesti);

– ca situatii de urgenta cauzate de fenomene meteo am avut doar inundatiile din luna iunie care au produs pagube in ceea ce priveste infrastructura rutiera(drumuri, poduri) din 12 localitati; pentru refacerea infrastructurii, Guvernul a alocat in totalitate banii necesari prin doua hotarari de guvern( suma de 26,9 mld lei vechi – din12 octombrie si 21 decembrie 2016);

in materie de prevenire, am fost preocupati dupa incidentul de la Colectiv sa imbunatim modul de interventie in cazul incidentelor cu victime multiple; in acest sens in luna aprilie am organizat un amplu  exercitiu de interventie in zona parcarii Mall-ului de langa Podul Viilor;

– din pacate, ca nerealizare, putem puncta aici faptul ca am amanat organizarea unui amplu exercitiu de interventie  in caz de cutremur in luna octombrie, din simplu motiv ca exact in preziua exercitiului s-a organizat un exercitiu similar la nivel national, iar mare parte din fortele noastre au fost solicitate la Bucuresti;

          3. Imbunatatirea serviciilor publice  

– in materia sustinerii probei practice in vederea obtinerii permisiului de conducere am reluat organizarea acestora in teritoriu,  la Curtea de Arges si Campulung, asa cum se realiza in primul mandat;

–  am reluat organizarea Colegiului prefectural in teritoriu, in luna august la Curtea de Arges, in septembrie la Campulung si in octombrie la Topoloveni;

– am organizat, in premiera nationala, un Ghiseu unic pentru depunerea proiectelor din cadrul PNDR, la sediul APIA, avand atat rol de informare pentru potentialii beneficiari, cat si de simplificare a procedurilor in materia obtinerii de avize pentru fermieri de la serviciile publice deconcentrate;

– am aprobat, in premiera, in cadrul Comisiei de fond funciar o hotarare de simplificare a procedurilor de rectificare a titlurilor de proprietate în ceea ce privește corectarea unor erori materiale strecurate în titlurile de proprietate; prin aceasta măsura s-a redus birocrația (limitarea numărului de documente prezentate pentru corectarea unui titlu de proprietate),  dar și timpul de corectare a unui titlu de proprietate (maxim 30 de zile la OCPI) ;

– am realizat, in premiera, harta zonelor de risc in ceea ce priveste producerea de accidente rutiere; astfel au fost identificate, atat pe raza municipiului Pitesti, cat si pe drumurile nationale si judetene, zonele cu risc, in care se produc cele mai multe accidente rutiere;

– in baza hartilor de risc intocmite am aprobat in Comisia de siguranta rutiera o serie de imbunatatiri ale infrastructurii rutiere, indeosebi marcaje si indicatoare rutiere , care au si fost realizate efectiv de municipalitate in Pitesti;

    – la cele doua servicii din subordine, respectiv eliberarea pasapoartelor simple si inmatricularea vehiculelor, am redus timpii de asteptare la ghiseu; astfel la pasapoarte am dublat numarul de echipamente din teritoriu la Curtea de Arges, Campulung si Mioveni, iar la permise am implementat un program informatic prin care candidatii isi aleg data la care pot sustine proba practica in vederea obtinerii permisului de conducere;

– am realizat, in premiera, 7 intalniri zonale in teritoriu, in perioada iulie-august cu toate comunitatile de romi din judet (27 de localitati) in scopul imbunatatirii modului de informare dintre aceste comunitati si autoritatile publice (primarie, politie, protectia copilului, scoala); va spuneam la momentul respectiv ca important in acest caz, este sa aveam in fiecare comunitate angajata la primarie acea persoana care sa actioneze ca un liant intre comunitate si autoritati, respectiv expertul local pentru problemele romilor , mediatorul sanitar sau mediatorul scolar

– aceste intalniri au avut succes : vom infiinta 4 posturi de expert local pentru romi la Calinesti, Schitu Golesti, Titesti si Bughea de Sus si 6 posturi de mediatori sanitari la Stoenesti, Dragoslavele, Cetateni, Schitu Golesti, Aninoasa si Vladesti.

          4. Implementarea de politici publice  

– am reluat in acest mandat proiectul „Argeseni – valori nationale”, fiind evocate personalitatile celor care au fost  : Elisabeta Rizea ( la Nucsoara, in luna iunie), Dimitrie Ionescu Berechet (la Campulung, in luna iulie), Nicoale Dobrin ( la Pitesti, in luna august), Victor Slavescu ( la Rucar, luna septembrie), Parvu Mutu Zugravul ( la Aninoasa si Musatesti, in luna octombrie);

– am reluat in acest mandat proiectul de promovare a sportului de masa in scoli „Intra-n joc, castiga sanatate!”, la editia a II-a participand un numar de 233 de echipe, cu peste 2500 de elevi, la disciplinele handbal (fete si baieti), volei (fete si baieti), baschet (fete si baieti), fotbal (fete); finalele au avut loc la Sala Sporturilor din Pitesti, in luna decembrie, iar festivatatea de premiere am organizat-o impreuna cu partenerii nostri ISJ si DJTS;

     – am reusit in luna martie, impreuna cu Inspectoratul Scolar, ICDP Maracineni, Directia Agricola si primari  inființarea a 13 mini-plantații pomicole cu caracter  didactic pentru a-i atrage pe copii catre pomicultura si, de ce nu, pentru a incerca revitalizarea sectorului pomicol, cu un potential enorm de dezvoltare a judetului nostru; acestea au fost infiintate in scolile din judet(Scolile generale din Pietrosani, Salatrucu, Cepari, Draganu, Bughea de Jos, Bascov, Berevoesti, Valea Mare -Pravat, Scoala „Ion Minulescu” din Pitesti, Liceele Tehnologice Costesti,  Colibasi, „Dacia” si „Astra” din Pitesti, 

         5. Alte evenimente    

– am sarbatorit, in premiera, impreuna cu toate organizatiile media din judet in data de 3 mai, Ziua Mondiala a libertatii presei;

– am luat masuri de ordine publica pentru organizarea fara incidente a funeraliilor Reginei Ana a Romaniei, de la Curtea de Arges din data de 13 august;

– am luat masuri de ordine publica pentru organizarea fara incidente a manifestarilor prilejuite de Centenarul Primului Razboi Mondial, la acestea participand si Presedintele Romaniei, Klaus Johannis, din data de 23 septembrie;

6. Nerealizari

Padurea Trivale – desi am facut eforturi si demersuri la Ministerul Mediului pentru instituirea regimului de arie naturala protejata si declararea ca padure parc, pana la acest moment nu a fost promovat un proiect de hotarare de guvern pentru Padurea Trivale;

modificarea legislatiei actuale prin Grupul de suport legislativ – din pacate programul incarcat din anul trecut nu ne-a permis sa realizam o activitate mai sustinuta in cadrul Grupului pentru suport legislativ ; este vorba de necesitatea adoptarii unor modificari legislative in domeniul deseurilor periculoase           ( ex operatorului de la Campulung), acordarii ajutoarelor sociale, s.a.;

demararea unui amplu proces de reampadurire la nivelul judetului Arges; intentionam ca impreuna cu Directia Silvica, ocoalele silvice private, primarii si Garda Forestiera sa realizam si sa implementam un program de reampadurire, inclusiv prin accesarea de fonduri europene;

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here