
Breaking! Probleme grave pe șantierul A1 Pitești – Sibiu! Pro Infrastructura: „Ne scuzați, arată ca dracu!”
Imagini cu fisuri apărute în placa de suprabetonare a viaductului Boița, o structură importantă de pe Autostrada Sibiu – Pitești, au fost publicate de Asociația Pro Infrastructură (API). Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a reacționat, afirmând că problemele sunt superficiale și vor fi remediate.
Citește și: Doliu uriaș în Argeș! Doi preoți, doi tați, două tragedii într-o singură zi! Piteștiul e în lacrimi!
Potrivit reprezentanților CNAIR, care au discutat cu supervizorul lucrărilor, fisurile nu sunt de profunzime. „Sunt superficiale fisurile (la placa viaductului Boița din Autostrada Sibiu – Pitești – n.r.). Nu au udat suficient placa după turnare. Dar o mare parte din fisuri s-au închis de la sine, după ce a intrat betonul în priză și și-a atins clasa. Ce a mai rămas va fi corectat cu rășini epoxidice”, au declarat oficialii CNAIR pentru ECONOMICA.NET.
Asociația a semnalat problema într-o postare intitulată „Beton Turkish Delight marca Mapa – Cengiz pe Autostrada Sibiu – Pitești”, unde a prezentat imagini de pe viaduct, localizat la capătul lotului 2.
„Ne scuzați, arată ca dracu! Înțelegem că betonul fisurează deseori (…). Însă așa ceva e o premieră pentru noi! Desigur, nu putem să ne dăm seama doar din imagini dacă fisurile astea fără număr, hidoase și probabil destul de adânci și late, cât să fie vizibile din dronă, sunt cauzate de o rețetă de beton greșită, ori de o defectuoasă punere a sa în operă, ori de o elicopterizare precară sau… cine știe ce altceva”, au transmis reprezentanții API.
În acest context, API a solicitat o supervizare mai atentă a lucrărilor atât din partea consultantului IRD Engineering, cât și a CNAIR.
Incidentul vine în contextul în care asocierea constructorilor turci Mapa – Cengiz a început în cursul acestei luni lucrările la primul tunel de pe secțiunea montană Boița – Cornetu a autostrăzii A1.
Conform șefului CNAIR, tunelul Robești, cu o lungime de 900 de metri, va fi realizat prin metoda austriacă, iar în zonele cu rocă dură se va folosi dinamitarea subterană. Pe întreaga secțiune sunt planificate șapte tuneluri, cel mai lung fiind cel de la Câineni, de 1.520 de metri.
Contractul pentru secțiunea 2 Boița – Cornetu, lungă de 31,33 km, are o valoare de 4,25 miliarde de lei și este finanțat prin Programul Transport din fonduri europene. Termenul de finalizare este anul 2028, iar stadiul fizic al lucrărilor se apropie de 7%.
Acest tronson al autostrăzii A1 este considerat unul dintre cele mai dificile de construit din România, traseul prin Munții Carpați incluzând 48 de poduri și viaducte, pe lângă cele șapte tuneluri.
Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp
