Breaking! Start pentru un nou drum expres în România! Acum s-a anunțat!
România face un pas important în modernizarea infrastructurii sale rutiere odată cu lansarea lucrărilor pentru Drumul Expres Arad-Oradea, o arteră strategică ce va asigura o conexiune rapidă și eficientă între vestul țării și rețeaua europeană de transport. Astăzi a fost semnat contractul pentru execuția Lotului 1 al acestui drum, un proiect ambițios care promite să redefinească mobilitatea în regiune.
CITEȘTE ȘI: Permisul suspendat, mai ușor de recuperat – ce trebuie să faci? Parlamentul a decis!
Asocierea PRECON TRANSILVANIA SRL (România) – AUTOMAGISTRAL PIVDEN SRL (Ucraina) a fost desemnată câștigătoare pentru execuția primului tronson al Drumului Expres Arad-Oradea, cu o lungime de 33,7 km, la care se adaugă un drum de legătură de 5,3 km cu DN 79 în zona Salonta.
Contractul, în valoare de 2,32 miliarde de lei (fără TVA), este finanțat prin Programul Transport 2021-2027 și va fi implementat în regim FIDIC roșu, ceea ce presupune o perioadă de execuție de 24 de luni. Este un semnal clar că autoritățile doresc să accelereze ritmul investițiilor în infrastructura mare.
Pe traseul acestui prim lot vor fi realizate elemente esențiale pentru un trafic sigur, fluent și sustenabil, printre care:
Un pasaj de 727 metri peste calea ferată și drumul comunal DC77, care va elimina punctele periculoase de traversare.
Două parcări moderne, fiecare dotată cu 3 stații de încărcare pentru autoturisme electrice, contribuind la tranziția către un transport mai ecologic.
Trei noduri rutiere strategice, care vor asigura conexiuni cu:
Drumul de legătură Centura Oradea – A3,
Drumul comunal DC77,
DN79 în zona localității Gepiu.
Un nod rutier important în zona Salonta, care va lega drumul expres de DJ795 și va include drumul de legătură de 5,3 km către DN79.
Drumul expres Arad-Oradea va avea o lungime totală de 120,47 km, împărțit în trei loturi:
Lotul 1: 33,7 km + 5,3 km drum de legătură cu DN79 (Salonta)
Lotul 2: 39,7 km + 10 km drum de legătură până la granița cu Ungaria
Lotul 3: 47,07 km + 2,9 km drum de legătură cu zona industrială Arad Vest
Această investiție majoră face parte din coridorul european strategic Via Carpathia, un proiect de transport paneuropean care vizează conectarea Mării Baltice cu Marea Neagră și Marea Mediterană. Astfel, România își consolidează poziția de punct nodal în rețeaua TEN-T (Trans-European Transport Network), facilitând schimburile comerciale și mobilitatea la nivel continental.
Reducerea timpilor de deplasare între Arad și Oradea, precum și către frontiera cu Ungaria.
Creșterea siguranței rutiere prin eliminarea trecerilor la nivel și modernizarea nodurilor rutiere.
Dezvoltare economică regională prin conectarea zonelor industriale și atragerea de noi investiții.
Mobilitate verde, prin infrastructura dedicată autovehiculelor electrice.
Integrarea în rețelele de transport europene, ceea ce va crește atractivitatea logistică a regiunii.
Lansarea lucrărilor la Drumul Expres Arad-Oradea marchează începerea unei transformări profunde în modul în care se va face transportul rutier în partea de vest a țării. Este un proiect care nu doar modernizează infrastructura, ci și deschide noi orizonturi de dezvoltare economică, socială și ecologică, consolidând România ca un actor esențial pe harta rutieră a Europei Centrale și de Est.
Această investiție nu este doar despre kilometri de asfalt, ci despre viitorul conectivității, al siguranței și al sustenabilității în transportul românesc.
Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp
Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp