ULTIMĂ
ORĂ

Breaking! UMB câștigă războiul pentru construcția autostrăzii! Detalii incendiare!

Breaking! UMB câștigă războiul pentru construcția autostrăzii! Detalii incendiare!

Un nou episod tensionat în atribuirea contractelor pe Autostrada Unirii. Contestația asocierii SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade a fost parțial admisă de Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC), iar licitația pentru Lotul 1D intră în faza de remediere.

CITEȘTE ȘI: Vești bune pentru șoferi! Cum vor putea face ITP-ul gratuit? 

Pe 6 august 2025, Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) a admis parțial contestația depusă de Asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB – Tehnostrade SRL, una dintre cele mai experimentate echipe de antreprenori din domeniul infrastructurii rutiere din România.

Contestația vizează atribuirea contractului pentru proiectarea și execuția Lotului 1D (Joseni – Ditrău) din cadrul Autostrăzii Unirii (A8), contract atribuit inițial în data de 1 iulie 2025 de Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) către o asociere condusă de Danlin XXL.

Decizia CNSC obligă autoritatea contractantă să reanalizeze ofertele și să remedieze deficiențele procedurale, fără a anula în întregime licitația. Practic, atribuirea inițială este suspendată, iar procesul va fi reluat parțial.


O licitație controversată, un constructor controversat

Contractul, estimat la 821 milioane lei fără TVA, prevede construcția unui sector de 14,4 kilometri de autostradă în județul Harghita, incluzând 21 de pasaje și viaducte (din care 3 ecoducte), un nod rutier la Ditrău și spații de servicii moderne, cu stații de încărcare pentru mașini electrice.

Atribuirea inițială către Asocierea Danlin XXL – Groma Hold – Intertranscom Impex SRL a stârnit controverse, în special din cauza lipsei de experiență a liderului de asociere – Danlin XXL, o companie românească care nu a executat până acum proiecte de anvergură în infrastructura mare.

Cine este Danlin XXL?

Danlin XXL este cel mai mare constructor rutier din județul Neamț, cu 484 de angajați și o cifră de afaceri de 562 milioane lei în 2024, potrivit termene.ro. Cu toate acestea, compania este mai cunoscută pentru contestațiile frecvente decât pentru realizări în infrastructura națională.

Anterior, a contestat adjudecările UMB pe Autostrada A7 și A8 și a făcut parte din asocieri implicate în proiecte controversate, cum ar fi reabilitarea DN15 Bicaz – Poiana Largului, unde Corpul de Control al Ministerului Transporturilor a identificat în 2020 „deficiențe grave”.

Mai mult, Danlin XXL a fost parte din consorții favorizate de fostul baron PSD Ionel Arsene, implicate inclusiv în lucrările de „modernizare” ale podului prăbușit de la Luțca, fapt ce ridică semne de întrebare privind transparența și calitatea lucrărilor.


Competiție acerbă pe Lotul 1D: Cinci oferte, mari jucători

Pentru Lotul 1D Joseni–Ditrău, CNIR a primit cinci oferte:

  1. Nurol Insaat ve Ticaret (Turcia)

  2. Geiger Transilvania (România)

  3. Asocierea Danlin XXL – Groma Hold – Intertranscom Impex SRL

  4. Asocierea MIS Grup – Ad Astra IPP – Automagistral-Pivden LLC

  5. Asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade SRL (România)

Printre acestea, Asocierea UMB este considerată una dintre cele mai solide, cu un portofoliu consistent în proiecte de infrastructură de mare viteză (Autostrada A1, A7, A3).


Detalii tehnice ale proiectului: infrastructură complexă în zona montană

Lotul 1D se desfășoară într-o zonă dificilă, ceea ce implică o complexitate tehnică ridicată. Principalele caracteristici sunt:

  • Lungime: 14,4 kilometri

  • Pasaje și viaducte: 21 (dintre care 3 ecoducte)

  • Nod rutier la Ditrău

  • Descărcare provizorie pentru conectare cu Lotul 2A

  • Spații de servicii: cu benzinării, magazine, 12 stații de încărcare pentru vehicule electrice și grupuri sanitare

Termen de execuție: 34 de luni

  • 10 luni pentru proiectare

  • 24 luni pentru execuție


Breaking! UMB câștigă războiul pentru construcția autostrăzii! Detalii incendiare!

Decizia CNSC nu anulează licitația, dar impune remedierea procedurii și reevaluarea ofertelor. CNIR va trebui să reanalizeze elementele contestate de UMB și să decidă dacă atribuirea inițială rămâne valabilă sau dacă va fi desemnat un alt câștigător.

Situația rămâne fluidă, iar orice decizie ulterioară poate fi, la rândul său, atacată în instanță, ceea ce ar putea genera întârzieri semnificative într-un proiect deja critic pentru conectivitatea Moldovei cu restul țării.

Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp

Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp

Ziarul-Obiectiv
Abonează-te la știri
Introdu adresa ta de email și primește săptămânal un email cu cele mai importante știri!
© 2024 Ziar Obiectiv.