prima-proinstal
Obiectiv de Argeș

Câmpulung – Taximetriştii vor majorarea tarifului

O parte a taximetriştilor din Câmpulung a cerut de curând majorarea tarifului practicat. Motivând cu scumpirea benzinei şi a motorinei şi a faptului că din 2008 preţul  pentru serviciul prestat pentru populaţie a rămas acelaşi, acestora nu le mai trebuie decât aprobarea Consiliului Local. Până la expirarea contractelor şi autorizaţiilor mai este jumătate de an iar în 2013 nu se ştie cu exactitate câte taxi-uri vor mai fi în Câmpulung, numărul acestora depăşind în acest moment pragul legal, la fel cum a fost depăşit şi în 2008.
Nemulţumiţi că nu au clienţi, dar vor să mărească preţul
Taximetriştii se plâng de câţiva ani că nu prea le mai merge, iar câştigul este mult prea mic pentru a merita efortul de a pierde timpul prin staţii. Nu ştim dacă au luat în calcul ce se va întâmpla atunci când preţul unei curse va creşte pentru că nemulţumiţi sunt şi clienţii. Într-un oraş mic, unde o cursă nu depăşeşte 4-5 lei, şi aceasta nejustificată din punct de vedere al numărului de kilometri, se practică totuşi tarife mai mari decât la Bucureşti. În aceste condiţii, câmpulungenii care apelează la acest serviciu nu preferă neapărat un taximetrist pe care îl cunosc în defavoarea altuia care era primul în staţie. De cele mai multe ori se preferă taximetriştii care practică preţurile cele mai mici. Odată ce s-au ars la buzunare, este logic că vor evita cât vor putea acele persoane care se aventurează la preţuri, poate duble, deşi maximul, 1,5 lei/km este impus de legile locale pe timp de zi şi 1,7lei/km pe timp de noapte.
Sunt taximetrişti care nu vor majorarea tarifului
Părerile sunt împărţite chiar în rândul taximetriştilor, o parte a acestora nefiind la curent cu intenţiile colegilor de a cere o mărire a tarifului. „Nu ştiu nimic de majorarea tarifului. Nu m-am gândit dacă aş fi de acord. Mulţi sunt la patroni şi pe ei nu-i interesează, patronul hotărăşte. Nu ştim cine a cerut. Eu nu spun nimic”, ne-a spus un taximetrist. Am aflat şi părerea celeilalte părţi, care susţine acest demers şi motivele care ne-au fost enumerate ar fi acelaşi preţ al benzinei şi motorinei. „Preţul benzinei şi motorinei a crescut, noi mergem din 2008 cu preţul acesta. Dacă creşte preţul şi la pâine şi la carne şi la toate, noi mergem cu acelaşi preţ de 5 ani. Profitul e la limită, de-abia dacă poţi să-ţi întreţii maşina. Unii nu sunt de acord pentru că îşi pierd clienţii. Dacă s-au scumpit toate, ce să facem? Ajungem să stăm degeaba pe aici. Şi aşa nu sunt clienţi”, ne-a spus alt taximetrist.
215 taxiuri în loc de 120 cât spune legea
La momentul actual în Câmpulung există aproape 215 taxiuri care deservesc populaţia, pentru că, deşi numărul acesta a fost aprobat în 2008 , o parte s-au retras. Un număr mult prea mare pentru un oraş cu 30.025 de locuitori, conform rezultatelor parţiale ale ultimului recensământ. Patru taxiuri la mia de locuitori este numărul cel mai mare din Europa şi chiar şi aşa, la Câmpulung este cu mult depăşit. Dacă se va respecta legea, începând de anul viitor vor avea dreptul să mai practice această meserie doar 120 de persoane.

Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp

Ziarul-Obiectiv
Abonează-te la știri
Introdu adresa ta de email și primește săptămânal un email cu cele mai importante știri!
© 2024 Ziar Obiectiv.
Powered by VA Labs