
Dacă observi o pată de lichid sub mașină, ar putea fi semnul unei probleme care necesită intervenția rapidă a unui mecanic. Iată ce indică diferitele scurgeri sub vehicul și cum pot fi rezolvate aceste deficiențe.
Ce semnifica scurgerile de lichide sub mașină?
Scurgerile de lichide sub mașină pot semnala diverse probleme, unele mai grave care necesită rezolvare imediată, iar altele care pot fi amânate pentru o verificare ulterioară. Iată ce fluide sunt cele mai frecvente și cum le poți identifica:
Majoritatea scurgerilor de pe carosabil sunt cauzate de uleiul de motor. Acesta poate scurge din cauza unei etanșări defectuoase a capacului de tacheți, chiulasei sau băii de ulei, sau datorită unei garnituri uzate. Uleiul de motor este ușor de identificat prin culoarea sa închisă și vâscozitatea ridicată, iar scurgerea apare de obicei în zona băii de ulei. Dacă observi o pată de ulei, este important să verifici nivelul de ulei din motor. Dacă nivelul este corect, poți să mergi la un service pentru a remedia defecțiunea.
O pată mare și colorată în roz sau verde deschis sub mașină poate semnala o scurgere de lichid de răcire (antigel). Aceasta poate apărea din cauza unei fisuri în radiator, unui șurub slab strâns sau a unui furtun care nu este etanș. Dacă observi o astfel de scurgere, verifică nivelul de antigel și completează-l dacă este necesar. Este important să identifici sursa scurgerii pentru a o remedia cât mai curând posibil.
Dacă observi pete de lichid în spatele roților, este posibil să ai o scurgere de lichid de frână, o problemă extrem de gravă care necesită intervenție imediată. În lipsa lichidului de frână, vehiculul nu va putea frâna corespunzător, iar mașina ar trebui transportată pe platformă la un service. De obicei, această problemă apare din cauza unor furtune deteriorate sau a unei defecțiuni la pompa de frână.
Modelele mai vechi de mașini pot avea un sistem hidraulic de servodirecție, care poate prezenta scurgeri atunci când presiunea este prea mare. Scurgerile pot apărea din capetele furtunelor, coliere sau de la pompa de servodirecție. Lichidul de servodirecție este de obicei de culoare vișinie, iar o scurgere poate duce la dificultăți în manevrarea volanului. Identificarea rapidă a sursei scurgerii este esențială pentru a preveni daune suplimentare.
Uleiul din cutia de viteze, similar cu cel de motor, se scurge de obicei din zona unde transmisia se unește cu motorul. Scurgerile pot fi cauzate de presiune crescută la cutiile automate sau de defecte mecanice în cazul celor manuale. Indiferent de tipul de cutie de viteze, o scurgere de ulei necesită o verificare imediată din partea unui mecanic pentru a preveni deteriorarea transmisiei.
Indiferent de tipul de lichid care se scurge sub mașină, este esențial să reacționezi rapid. Identificarea corectă a scurgerii și rezolvarea problemei la timp poate preveni daune grave și costuri suplimentare de reparație. Dacă ai îndoieli, nu ezita să mergi cu mașina la un specialist care să verifice starea vehiculului.
Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp