prima-proinstal
Obiectiv de Argeș
Dacia Duster

Ce document poți obține online de la Casa de Pensii? Anunț oficial!

Platforma RODPA, care poate fi accesată pe următorul link: https://www.cnpp.ro/a1, are ca scop depunerea unei cereri de eliberare a documentului portabil A1, urmarirea statusului solicitarii si descarcarea certificatelor emise.

In mod concret, fiecare solicitant (persoana juridica sau persoana fizica) va trebui sa isi creeze un cont pe portalul CNPP – https://www.cnpp.ro/web/10180/211, prin intermediul caruia va incarca, in cadrul aplicatiei RODPA1, documentele si informatiile necesare instrumentarii cererilor de determinare a legislatiei aplicabile, va primi automat un numar de inregistrare al cererii depuse si va fi informat, in orice moment, despre stadiul de instrumentare a cererii.

Odata incarcate, informatiile vor fi coroborate cu bazele de date ale CNPP, ANAF, ONRC si IM, iar formularele A1 vor fi generate si semnate electronic, daca sunt indeplinite toate conditiile prevazute de cadrul legal aplicabil in domeniu, putand fi regasite in contul creat pe portalul CNPP.

In caz contrar, solicitantul va primi un raspuns privind necesitatea completarii dosarului electronic sau referitor la neindeplinirea conditiilor legale de obtinere a documentelor portabile A1 ori a altor certificate de atestare a legislatiei aplicabile la momentul de referinta.

Detalii despre modul de utilizare a aplicatiei regasiti accesand link-ul https://www.cnpp.ro/documents/10180/9972751/Ghidul%20Solicitantului%20RODPA1

Procedura de obținere a unui cont online pentru persoanele juridice (angajatori) care solicită eliberarea documentului portabil A1 și a certificatelor de atestare a legislației aplicabile către beneficiari este urmatoarea:

  • Se acceseaza fereastra “De ce sa imi fac cont?” de la adresa http://www.cnpp.ro
  • Se va completa un formular in care vor fi inscrise informatiile de identificare a utilizatorului (operatorul economic care dorește să solicite eliberarea documentului portabil A1 și a certificatelor de atestare a legislației aplicabile către beneficiari, trebuie să nominalizeze o persoană fizică (delegat) cu rol de administrare a datelor pentru alte persoane juridice (angajatori). Nominalizarea se efectuează prin întocmirea unui document justificativ (cu rol de împuternicire).
  • În situația în care o persoană fizică este desemnată să administreze datele pentru mai multe persoane juridice, este necesar ca aceasta să prezinte câte un document justificativ (cu rol de împuternicire) de la fiecare persoană juridică (angajator) pe care o reprezintă.

 

  • Dupa completarea cererii, aceasta trebuie tiparita – se apasa butonul Tiparire formular acces on-line. Se va deschide o fereastra noua in care se poate vedea continutul documentului in format PDF si se poate tipari la imprimanta.
  • Solicitantul (beneficiarul titular sau, după caz, persoana mandatată) se va prezenta personal cu cererea semnată olograf la oricare casa teritorială de pensii, împreună cu actul de identitate în original şi copie sau, după caz, cu documentele justificative în original şi copie  pentru fiecare persoană terţă căreia îi va administra  contul (potrivit prevederilor Legii nr.9/2023, a fost eliminată obligativitatea prezentării/depunerii de către beneficiari a copiilor documentelor prevazute de legislația din domeniul de activitate al caselor teritoriale de pensii, fotocopierea gratuită a documentelor originale  fiind asigurată de instituțiile în cauză). In situatia celor care detin semnatura electronica calificata, cererea astfel semnată se va transmite pe e-mail la oricare casa teritorială de pensii, împreună cu actul de identitate în copie. Constituie exceptie documentele justificative pentru fiecare persoană terţă căreia îi va administra  contul, unde este necesara prezentarea acestora în original şi copie.

Facem precizarea ca documentul justificativ prin care se  solicită acordarea acestui drept este procura, împuternicirea legalizată la notariat, etc.). Pentru persoanele fizice care sunt mandatate să reprezinte persoana juridică, împuternicirea legalizată la notariat va conţine o menţiune referitoare la obligativitatea persoanei împuternicite să respecte prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE.

  • Cererea va fi procesată şi aprobată la nivelul casei teritoriale de pensii. În acest moment va fi transmis un mesaj de informare pe adresa de e-mail completată în cererea de creare cont, care va înştiinţa utilizatorul despre activarea contului şi posibilitatea setării parolei iniţiale – prin accesarea link-ului de Stabilire parolade către solicitant, acesta poate să configureze câmpul de parolă.
  • Informatii detaliate privind deschiderea contului online se pot obtine accesand link-ul https://www.cnpp.ro/web/guest/solicitare-acces-online#procedura_cont_online
  • Detalii despre modul de utilizare a aplicației regăsiți accesand link-ul în https://www.cnpp.ro/documents/10180/9972751/Ghidul%20Solicitantului%20RODPA1

Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp

Ziarul-Obiectiv
Abonează-te la știri
Introdu adresa ta de email și primește săptămânal un email cu cele mai importante știri!
© 2024 Ziar Obiectiv.
Powered by VA Labs