prima-proinstal
Obiectiv de Argeș
Dacia Duster

Cel mai greu lot de autostradă din România – gata înainte de termen! Anunțul momentului!

Lotul 4 al Autostrăzii A0 Nord DN3 – Pantelimon – Cernica – Ilfov ar putea fi finalizat înaintea termenului contractual, a anunțtat Ionel Irinel Scrioșteanu, secretar de stat în cadrul Ministerului Transporturilor. Constructorul UMB avansează rapid lucrările pe cea mai dificilă secțiune a drumului de mare viteză care va face legătura cu A1 și A2, iar în această perioadă a finalizat decopertarea vegetată, se execută lucrări de armare, cofrare și betonare radiere și elevatii culee și pile și lucrări de armare rigle aferente pilelor la pasajul peste calea ferată București Sud – Oltenița, dar și lucrări de deviere a rețelelor de telecomunicații și conducte de gaz în zona Pantelimon.

CITEȘTE ȘI: Se fac angajări la stat! O instituție importantă a scos la concurs 34 de posturi!

De asemenea, UMB a început lucrările premergătoare pentru podul peste lacul Cernica, unde constuirea acestuia va începe în luna noiembrie, conform Acordului de Mediu.

„Lotul 4 al A0 Nord, DN3, Pantelimon, Cernica-Ilfov. Am fost pe șantierul Lotului 4 al Autostrăzii București A0 Nord, pentru a verifica progresul lucrărilor pe acest lot, care, deși este cel mai mic ca lungime (4,47 km), este mai dificil, din cauza supratraversării cu un pod în lungime de 1,3 km a Lacului Cernica, care este arie protejată.

Antreprenorul execută lucrări atât la drum, cât și la structuri, după cum urmează:

– a fost realizată decopertarea vegetală pe traseul autostrăzii între km 50+600 și km 51+050;

– la pasajul peste calea ferată București Sud – Oltenița (km 51+077) se execută lucrări de armare, cofrare și betonare radiere și elevatii culee și pile și lucrări de armare rigle aferente pilelor;

– la podul peste lacul Cernica (km 49+157) se execută lucrări de săpături pentru radiere și egalizare și lucrări de demolare a capetelor piloților forați, pe zona autorizată, in afara ariei protejate. Lucrările pentru realizarea podului în zona protejată, vor începe în luna noiembrie, în conformitate cu prevederile Acordului de Mediu;

– se execută lucrări de săpături și betonare fundație aferentă podețului C2 (km 50+800);

– se execută lucrări de relocare a rețelelor de telecomunicații și conducte gaze în zona Pantelimon;

– se execută lucrări de deviere provizorie a DJ301 pentru a permite realizarea pasajului peste autostradă.

Lucrări extrem de complexe

Antreprenorul va construi pe aproape jumătate din lungimea acestui lot 2 structuri cu o complexitate ridicată:

– Pasaj peste calea ferată București Sud – Oltenița (km 51+077), care are o lungime de 504 m;

– Pod pe autostradă peste Lacul Cernica și drum de exploatare la km 49+157 (o primă parte din pod: Culeea C1, Pilele P1 și P2 in lucru acum), care are o lungime de 1274 m.

Lotul 4 Nord este cel care face joncțiunea A0 nord cu Autostrada București – Constanța A2 prin nodul rutier de la A0 x A2 dat în trafic zilele trecute. Terrmenul de finalizare contractual este primăvara anului 2026, însă eu cred că ar putea fi gata chiar la sfârșitul anului viitor, având în vedere potențialul și capacitatea de mobilizare a antreprenorului, mai ales pe zona de lucrări de artă.

Lotul 4 Nord al A0 are o lungime de 4,47 km, iar traseul acestuia se desfășoară pe teritoriul județului Ilfov între DN3 și nodul rutier A0-A2 (București-Constanța), pe raza localităţilor Pantelimon și Cernica. După ce Autostrada Bucureștiului intersectează DN3 la km 47+550, traseul acesteia continuă ocolind Mănăstirea Cernica, intersectează DJ301și apoi traversează Lacul Cernica.”, scrie Irinel Ionel Scrioșteanu.

Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp

Ziarul-Obiectiv
Abonează-te la știri
Introdu adresa ta de email și primește săptămânal un email cu cele mai importante știri!
© 2024 Ziar Obiectiv.
Powered by VA Labs