Cine vrea să ajungă de la Câmpulung la Bucureşti cu trenul, trebuie să-l schimbe la Goleşti

DISTRIBUIȚI

Regiotrans Braşov a preluat prin contract de închiriere de la compania CFR SA şi  ruta Câmpulung-Goleşti, pe lângă alte sute de km de cale ferată. Cum va reuşi operatorul privat să revi­goreze transportul feroviar în zona musceleană pe durata a patru ani cât durează contractul, rămâne de văzut. Momentan lucrurile se aşează şi nimic nu e bătut în cuie nici în privinţa preţurilor, nici a rutei actuale care se doreşte a fi prelungită până la Bucureşti. Ce a dus la nerentabilitatea transportului pe cale ferată pe ruta Câmpulung- Bucureşti şi retur este un fapt binecunoscut: preţul mult prea mare şi trenuri puţine. Pentru  câmpulungeni, oferta din zilele noastre este foarte variată atât ca număr de mijloace de transport cât şi ca ore de plecare, dar ce e mai important, au un preţ mult mai mic decât biletul de tren.
Din iulie, tren direct  
Cinci trenuri de la Regiotrans deservesc populaţia câmpulungeană  care doreşte să ajungă la Goleşti, toate cu plecare din staţia Parcul Kretzukescu, încercând să acopere intervalul orar al unei zile. Primul tren pleacă la ora 5.30 dimineaţa, iar ultimul la ora 17.03 din staţia amintită. Cu mers de personal, trenurile opresc în următoarele staţii: Câmpulung, Pescăreasa, Schitu Goleşti, Lăzăreşti, Drăghici, Rădeşti, Stâlpeni, Bucşeneşti, Clucereasa, Mioveni, Ciumeşti, Gropeni, Ştefăneşti şi punct final Goleşti. Durata unei călătorii Câmpulung-Goleşti este o oră şi jumătate. Toate ar fi bune şi frumoase pentru călătorul care doreşte să aleagă această cale de transport din ce în ce mai rar folosită pentru a ajunge la Bucureşti, dacă ar exista tren direct. Singura posibilitate este schimbarea la Goleşti a trenului, dar timpul de aşteptare poate depăşi şi o oră, motiv pentru care în cele mai multe cazuri aceştia renunţă. Consecinţa acestui aspect pentru operatorul privat este aceea că după 1 iulie va avea în vedere extinderea rutei până la Bucureşti, la preţuri mai accesibile decât ele practicate de CFR anterior. „Deocamdată nu e nimic stabilit, de la 1 iulie se modifică din nou mersul trenurilor şi biletele şi tot. Suntem de probă momentan. Tariful este de personal, practicat de RegioTrans iar mersul este de accelerat. Sunt aceleaşi curse care erau şi înainte din Câmpulung, dar pentru a ajunge la Bucureşti trebuie schimbat trenul la Goleşti. Este experimental deocamdată. Nu prea mai erau pasageri şi nici acum nu le convine cu schimbarea trenului la Goleşti. Aşteaptă acolo de la 20 de minute la peste o oră, cum era înainte. Preţul va fi mai mic, cu tarif de personal şi mers de accelerat“, ne-a spus o funcţionară de la Gara Câmpulung.
Trenurile private RegioTrans  încearcă să asigure circulaţia până la Bucureşti, dar la un preţ mai mic decât tariful practicat de CFR şi anume 42,7 lei călătoria. Rămâne de văzut cum va reuşi operatorul privat să înlăture o concurenţă destul de bine ancorată pe această rută.     

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here