Constantin Stroe prezent la întâlnirea cu Francois Hollande

DISTRIBUIȚI

Președintele francez a considerat Dacia Renault un exemplu pentru ceilalți investitori francezi.

Unul dintre cei mai titrați argeșeni, recunoscut din punct de vedere profesional la nivel național, vicepreședinte al Consiliului de Administrație al Dacia Renault, Constantin Stroe, a fost prezent atât la vizita președintelui francez Francois Hollande la Măgurele cât și la dineul oferit la Cotroceni de președintele României Klaus Johannis în cinstea oaspetelui francez. Cunoscut ca ”omul Dacia”, Stroe se bucură în continuare atât de aprecierea oficialilor francezi de la Renault, cât și de cea a oficialilor români. Astfel, prezența celui care pur și simplu a făcut privatizarea Dacia și a adus Renault la Mioveni, la o întâlnire atât de importantă nu putea fi exclusă. Evident, Constantin Stroe nu a putut să nu se simtă mândru de aprecierile președintelui francez legate de reușita investițiilor Renault de la Mioveni.

1. Domnule Constantin Stroe, ați participat la vreuna din întâlnirile președintelui Franței din cadrul vizitei sale în România?

Sigur că da. Am fost onorat să fiu prezent atât la vizita pe care președintele Fracois Hollande a efectuat-o la Măgurele cât și la dineul oficial organizat seara la Cotroceni de către președintele României, domnul Klaus Johannis.

2. S-a vorbit la vreunul din aceste momente despre Uzina Dacia Mioveni?

Cu o mândrie pe care nu o ascund, trebuie să spun că, de mai multe ori, a fost adusă în discuție reușita de la Dacia Renault. De cel puțin cinci ori atât președintele Hollande cât și președintele Johannis, s-au referit la Dacia Renault ca și un exemplu și au apreciat că este de dorit ca și alte investiții franceze din România să ajungă la performanțele uzinei noastre de la Mioveni, care, de departe, se detașează ca fiind cea mai importantă. Astfel s-a spus că investiția de la Ghimbav ar fi de dorit să ajungă la performanțele Dacia Renault.

3. S-a adus cumva în discuție relocarea Uzinei de la Mioveni?

Nici nu poate fi vorba despre așa ceva, mai ales într-un asemenea context.

4. Dar despre infrastructură, lipsa autostrăzilor sau masterplanul luat în calcul de actualul Guvern s-a discutat?

Nu s-a intrat în amănunte. Oficialii francezi erau puși în temă că urmează să fie adoptată o Hotărâre de Guvern privind Masterplanul pe transport.

4. Au mai fost votate și cu alte ocazii sau de către alte guverne masterplanuri, dar autostrăzi tot nu avem. Dumneavoastră aveți încredere că acest nou proiect va fi pus în practică?

Din punctul meu de vedere, acest Masterplan, care a început pe vremea ministrului Ioan Rus a fost ”parcat” pe dreapta de succesorul său, ministrul Costescu. Este vorba despre voința politică a unora prea puțin interesați să lase ceva în urma lor. Acum, actualul ministru al transporturilor, deși are un mandat scurt are curajul de a face un angajament care, dacă se pune în practică, este mai mult decât benefic pentru țară. Am o reținere, însă. Hotărârea de Guvern, aceasta prin care se stabilește Masterplanul, nu are putere de lege. Și am temerea că, o putere ulterioară, politică mă refer, să nu decapiteze masterplanul după bunul plac. Totuși, indiferent de cine va veni la guvernare, de poziția numărul unu din hotărâre, din masterplan, respectiv autostrada Pitești-Sibiu, nu se va putea atinge.   

5. Ați mai văzut oficiali din Argeș la întâlnirile cu președintele francez?

Sincer, n-am văzut pe nimeni. Au fost doar directorul general de la Dacia Renault, Ives  Caracatzanis și secretarul general, Gabriel Sicoe.

6. Care sunt planurile pe termen scurt ale neobositului Constantin Stroe?

Joi, 15 septembrie, merg la Craiova, la Ford,  împreună cu vicepremierul Costin Borc și cu ministrul Transporturilor, Petru Sorin Bușe tot pentru a discuta despre infrastructură și să susținem, împreună, Dacia Renault și Ford, un plan viabil în acest domeniu. Eu am calitatea de moderator al acestei întâlniri la care vor participa și producători de componente auto din România dar și reprezentanți ai Ford Europa.  

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here