ULTIMĂ
ORĂ

Constructorul noului stadion din Pitești face minuni pe șantierul autostrăzii! Când va fi dată în trafic?

Constructorul noului stadion din Pitești face minuni pe șantierul autostrăzii! Când va fi dată în trafic?

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a publicat recent imagini noi de pe șantierul Autostrăzii Transilvania (A3), pe tronsonul Suplacu de Barcău – Chiribiș. Potrivit Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Cluj, activitatea se desfășoară într-un ritm intens pe Subsecțiunea 3C1, cuprinsă între kilometrii 4+200 și 30+550, în județul Bihor.

Mobilizare exemplară pe șantier

Antreprenorul general al lucrării, compania românească Construcții Erbașu S.A., asigură o mobilizare constantă pe teren, cu un efectiv impresionant de 350 de muncitori și 220 de utilaje. În pofida provocărilor logistice și tehnice specifice unui astfel de proiect major, lucrările sunt în grafic, iar finalizarea acestui lot este estimată pentru vara anului 2026.

Lucrări complexe în desfășurare

1. Consolidări și infrastructură

Pe partea de consolidare, se execută lucrări complexe, precum:

  • armarea, cofrarea și betonarea grinzilor de rigidizare și a piloților;

  • lucrări la măștile drenante, ce includ așternerea de piatră brută și betonarea pintenilor.

2. Terasamente și corpul autostrăzii

Se derulează o serie de activități de bază pentru stabilizarea și modelarea terenului:

  • decopertarea stratului vegetal și săpături pentru umpluturi;

  • taluzări, nivelări în zonele de debleu;

  • așternerea, nivelarea și compactarea umpluturilor din pământ stabilizat și balast, esențiale pentru stratul de formă și fundație.

3. Structuri de artă (poduri, pasaje, viaducte)

Activitatea este intensă la structurile de artă, cu lucrări desfășurate simultan pe multiple fronturi:

  • execuție de săpături la culee, armare și cofrare elevații, radiere și plăci de racordare;

  • montaj de elemente prefabricate (de exemplu lise), aplicare hidroizolații;

  • pregătiri pentru etapele următoare de turnare a betonului și curățare a armăturilor.

4. Podețe și lucrări de drenaj

Se lucrează la armarea plăcilor și elevațiilor podețelor, montarea elementelor prefabricate, precum și la cofrarea și betonarea fundațiilor. De asemenea, sunt în curs lucrări pregătitoare pentru cămășuirea podețelor existente.

5. Organizare de șantier și logistică

În paralel cu lucrările principale, se execută:

  • reabilitări ale drumurilor de acces și platformelor;

  • aprovizionare cu materiale prefabricate și carcase;

  • producția de beton și concasarea agregatelor;

  • testări de laborator constante pentru monitorizarea calității materialelor și execuției.

Date esențiale despre proiect

  • Antreprenor: Construcții Erbașu S.A.

  • Lungime: 26,35 km

  • Valoarea contractului: 884,12 milioane lei (fără TVA)

  • Sursă de finanțare: Programul Transport 2021–2027

  • Durată de execuție: 18 luni

  • Data de început a lucrărilor: 20 ianuarie 2025

  • Progres fizic înregistrat: 8,75%

Un obiectiv de referință: Viaductul de la Suplacu de Barcău

Un element cheie al acestui tronson îl reprezintă viaductul de la Suplacu de Barcău, o structură impunătoare cu o lungime de 1.798 metri – cel mai lung viaduct construit pe o autostradă în România. Această structură complexă are un rol vital în traversarea unei zone dificile din punct de vedere geotehnic și reprezintă o provocare tehnologică remarcabilă pentru echipele implicate.

Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp

Ziarul-Obiectiv
Abonează-te la știri
Introdu adresa ta de email și primește săptămânal un email cu cele mai importante știri!
© 2024 Ziar Obiectiv.