Constructorul noului stadion din Pitești face minuni pe șantierul autostrăzii! Când va fi dată în trafic?
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a publicat recent imagini noi de pe șantierul Autostrăzii Transilvania (A3), pe tronsonul Suplacu de Barcău – Chiribiș. Potrivit Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Cluj, activitatea se desfășoară într-un ritm intens pe Subsecțiunea 3C1, cuprinsă între kilometrii 4+200 și 30+550, în județul Bihor.
Antreprenorul general al lucrării, compania românească Construcții Erbașu S.A., asigură o mobilizare constantă pe teren, cu un efectiv impresionant de 350 de muncitori și 220 de utilaje. În pofida provocărilor logistice și tehnice specifice unui astfel de proiect major, lucrările sunt în grafic, iar finalizarea acestui lot este estimată pentru vara anului 2026.
Pe partea de consolidare, se execută lucrări complexe, precum:
armarea, cofrarea și betonarea grinzilor de rigidizare și a piloților;
lucrări la măștile drenante, ce includ așternerea de piatră brută și betonarea pintenilor.
Se derulează o serie de activități de bază pentru stabilizarea și modelarea terenului:
decopertarea stratului vegetal și săpături pentru umpluturi;
taluzări, nivelări în zonele de debleu;
așternerea, nivelarea și compactarea umpluturilor din pământ stabilizat și balast, esențiale pentru stratul de formă și fundație.
Activitatea este intensă la structurile de artă, cu lucrări desfășurate simultan pe multiple fronturi:
execuție de săpături la culee, armare și cofrare elevații, radiere și plăci de racordare;
montaj de elemente prefabricate (de exemplu lise), aplicare hidroizolații;
pregătiri pentru etapele următoare de turnare a betonului și curățare a armăturilor.
Se lucrează la armarea plăcilor și elevațiilor podețelor, montarea elementelor prefabricate, precum și la cofrarea și betonarea fundațiilor. De asemenea, sunt în curs lucrări pregătitoare pentru cămășuirea podețelor existente.
În paralel cu lucrările principale, se execută:
reabilitări ale drumurilor de acces și platformelor;
aprovizionare cu materiale prefabricate și carcase;
producția de beton și concasarea agregatelor;
testări de laborator constante pentru monitorizarea calității materialelor și execuției.
Antreprenor: Construcții Erbașu S.A.
Lungime: 26,35 km
Valoarea contractului: 884,12 milioane lei (fără TVA)
Sursă de finanțare: Programul Transport 2021–2027
Durată de execuție: 18 luni
Data de început a lucrărilor: 20 ianuarie 2025
Progres fizic înregistrat: 8,75%
Un element cheie al acestui tronson îl reprezintă viaductul de la Suplacu de Barcău, o structură impunătoare cu o lungime de 1.798 metri – cel mai lung viaduct construit pe o autostradă în România. Această structură complexă are un rol vital în traversarea unei zone dificile din punct de vedere geotehnic și reprezintă o provocare tehnologică remarcabilă pentru echipele implicate.
Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp