
Presa franceză a făcut un anunț de proporții. Persoanele care au în posesie acest tip de automobil trebuie să verifice urgent acest lucru. Modelul vizat este unul foarte răspândit în România. O anchetă făcută de jurnaliștii francezi, „Surconsommation d`huile – Les Moteurs a risque”, a dat peste cap un mare grup din Franța. Se pare că motorul folosit de Renault – Nissan are probleme de nivel maxim.
Este vorba despre 1.2 T, motor care se găsește și pe Dacia Duster. Potrivit Capital, mai mulți cliențidin Europa au acuzat probleme, constatând că propulsorul consumă ulei peste limită. Se pare că problema ar fi calibrarea incorectă a computerului care gestionează motorul duce la o presiune scăzută în galeria de admisie şi la o lipsă de lubrifiant în zona cilindrilor, uleiul fiind aspirat și ars prin combustie.
În cazul mărcii Renault pot fi afectate modelele Clio IV, Captur, Kangoo II, Mégane III şi Scénic III cu propulsorul menţionat, iar în cel al Dacia, modelele Duster, Dokker şi Lodgy cu motorul 1.2 TCe.
Grupul Renault nu și-a anunțat clienții despre ce se întâmplă, preferând să soluționeze asta în revizii. Aceștia au constatat că sunt afectate modelele menţionate produse între 1 ianuarie 2012 şi 25 iulie 2015.
Se pare că în România nu se cunoaște nimic legat de acest subiect sau despre campanie de rechemare care să vizeze reprogramarea unităţii de control a injecţiei motoarelor 1.2 TCe, montate pe vehiculele Dacia şi Renault pentru incidente legate de consumul anormal de ulei.
Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp