Deși RAJA Constanța s-a retras, Aquaterm Curtea de Argeș nu scapă de desființare

24
bolovan, aquaterm, curtea_de_arges

Planul de a externaliza servicile de apă și canalizare din Curtea de Argeș nu este o noutate pentru aleșii locali din orașul Basarabilor. Anul acesta, foarte aproape de preluarea societății locale, Aquaterm, a fost o firmă de profil din Constanța- RAJA. Cei de la RAJA erau foarte interesați de modernizarea rețelei existente în oraș și oferirea unor servicii de bună calitate, dar, până la urmă, s-au retras. Opoziția întâmpinată din partea directorului Aquaterm, Ion Bolovan, a contat foarte mult, acesta având o relație încordată și cu majoritatea consilierilor locali, pe care nu i-a informat ani la rând despre ce se întâmplă în societatea municipalității.

 

 Serviciile jalnice i-au revoltat pe abonați

 

Majorările de preț la apă și canalizare operate în Curtea de Argeș anul trecut, i-au nemulțumit profund pe abonații Aquaterm. Președintele unei asociații de proprietari din oraș, Petre Bălălău, a reușit să strângă în primăvara anului acesta peste 300 de semnături pe care le-a anexat unor plângeri pe care le-a trimis inițial la Oficiul pentru Protecția Consumatorului. În aceste plângeri erau reclamate nu numai prețurile, nejustificate după părerea oamenilor, ci și calitatea execrabilă a serviciilor prestate de Aquaterm. Astfel, oamenii spuneau că apa de la robinet este foarte murdară, dar și că societatea Aquaterm folosește canalizarea pluvială pentru a deversa dejecțiile direct în râul Argeș. Acest aspect a fost confirmat neoficial de angajați ai societății, dar și de constatările de la fața locului, societatea nedispunând de o stație funcțională de epurare. Reclamațiile oamenilor au ajuns până la urmă la Instituția Prefectului, OPC declinându-și competența.  Nemulțumirile abonaților au accelerat procesul de externalizare al serviciilor de apă-canal, fiind găsit un operator interesat tocmai la Constanța. Firma RAJA a ajuns în negocieri avansate cu reprezentanții municipalității, neînțelegerile din Consiliul Local, dar și opoziția directorului Ion Bolovan, de la Aquaterm, făcându-i să renunțe pe constănțeni. Situația și discuțiile aprinse din Consiliul Local l-au băgat în spital pe directorul Bolovan, care a avut în această vară grave probleme de sănătate. Suferința nu-l absolvă însă de vină și nu este o scuză pentru managementul defectuos. Se pare însă că ideea externalizării nu a fost uitată,societatea municipalității, Aquaterm, fiind incapabilă să facă pe cont propriu investițiile necesare pentru asigurarea unor servicii de calitate. Dacă Aquaterm avea licenţă legală şi contract de delegare a gestiunii, iar Studiul de Oportunitate întocmit în primărie evidenţia imposibilitatea obţinerii resurselor financiare necesare dotării tehnice şi optimizării serviciilor, în cazul în care se ajungea la un consens general, potrivit căruia singura şansă de atingere a obiectivului era aderarea la o ADI, mulți consilieri locali ar fi fost de acord. Dar unii consilieri, constatând că s-a manevrat pentru ocolirea licitaţiei, ca să se ajungă la delegarea directă a gestiunii şi implicit a serviciului unei ADI şi apoi unui alt operator, își pun acum mari semne de întrebare și nu riscă să voteze ca mai apoi să ajungă să dea cu subsemnatul pe la instituțiile de control.