Dezvăluirile incredibile ale internaționalului român! Cum a condus ani întregi fără permis și a scăpat?
Într-un peisaj auto din ce în ce mai supravegheat și reglementat, dezvăluirile recente ale fostului internațional român Florin Prunea au stârnit valuri de uimire, amuzament și îngrijorare deopotrivă. Fostul portar al echipei naționale a recunoscut public că, în anii ’90, a condus timp de patru ani fără permis de conducere, în perioada în care evolua pentru Universitatea Craiova. Episodul, povestit cu umor și detașare în cadrul unui interviu pentru iAMSPORT, scoate la iveală o realitate care, dincolo de nota anecdotică, relevă un fenomen cu implicații grave.
CITEȘTE ȘI: Acum! S-a decis! Reguli noi pentru permisul de conducere!
„Știi că se mergea cu mașina cu soț și fără soț? Eu aveam și cu soț și fără soț… bine, dar n-aveam carnet”, a declarat Prunea cu o sinceritate dezarmantă, relatând episoade din perioada în care, deși nu deținea permis, circula nestingherit prin oraș. Printre pățaniile sale se numără accidente minore, daune materiale și chiar un incident în care a lovit un pieton, neînțelegând regulile de prioritate.
Un moment emblematic povestit de fostul portar este acela când, proaspăt posesor al unui Oltcit nou, a reușit să lovească o altă mașină imediat ce a pornit de pe loc — bagând în marșarier în loc de treapta întâi. „Îi las lui ăla telefonul pe un bilet, ‘Îmi cer scuze’”, își amintește Prunea. Ulterior, șoferul păgubit l-a vizitat acasă în toiul nopții, pentru ca dauna să fie rezolvată amiabil.
Deși cazul lui Prunea pare un caz izolat din România post-decembristă, realitatea este că șofatul fără permis este un fenomen extins în Europa. Un exemplu extrem vine din Cehia, unde un bărbat a fost prins conducând fără permis după 35 de ani la volan — fără a fi comis vreun accident.
Bărbatul, oprit în suburbia Kněžské Dvory a orașului České Budějovice, a recunoscut că nu a deținut niciodată permis de conducere. Poliția cehă a confirmat informația în baza de date oficială și estimează că acesta conducea de mai bine de trei decenii. Spre deosebire de cazul Prunea, cehul a fost extrem de discret în trafic, motiv pentru care nu fusese depistat anterior. Totuși, autoritățile i-au confiscat mașina și îl anchetează, existând riscul unei amenzi de până la 3.000 de euro, precum și interdicția de a obține carnetul timp de cel puțin trei ani.
Deși ambele cazuri pot părea excepționale sau chiar comice în aparență, ele subliniază o realitate serioasă: neglijența autorităților, golurile în aplicarea legii, dar și lipsa de responsabilitate individuală. Conducerea fără permis este o infracțiune gravă, care nu doar încalcă legea, ci și pune în pericol viețile celorlalți participanți la trafic.
Florin Prunea este un nume cunoscut și respectat în fotbalul românesc, dar mărturisirile sale ar trebui să determine o reflecție publică. Deși el însuși nu pare să regrete prea tare acea perioadă, episodul ridică întrebări despre cultura permisivității în România anilor ’90 și despre cum sistemul de control rutier funcționa în acea vreme.
Fie că vorbim despre anecdote spuse cu umor sau despre cazuri de „record” în ilegalitate, șofatul fără permis rămâne o problemă majoră. Dincolo de carisma povestitorilor sau de performanța lor de a evita accidente majore, astfel de practici nu pot fi normalizate sau scuzate. Într-o societate care aspiră la siguranță și responsabilitate, fiecare participant la trafic trebuie să respecte litera și spiritul legii.
Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp
Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp