Dieselgate-ul VW ia proporții- firma germană, în colimatorul guvernelor europene

12

Scandalul pornit în SUA, unde grupul VW a fost prins trișând la testele de emisii ale mașinilor echipate cu motoare diesel 2.0 TDI, ia proporții și în Europa. Rând pe rând, oficiali și miniștri din mai multe Guverne spun  că vor analiza cu mare atenție dacă nu cumva Volkswagen a trișat și la testele de încadrare în normele Euro a mașinilor sale echipate cu buclucașul motor. După ce șeful VW din SUA a declarat deschis “am dat-o în bară!”, în Germania se așteaptă astăzi înlocuirea CEO-ului Marin Winterkorn, care a transmis zilele trecute un mesaj în care admite că firma pe care o conduce a folosit un soft care înșela testele de emisii. Nu mai puțin de 11 milioane de mașini fabricate de VW în perioada 2009-2015 au încorporat softul buclucaș, care realiza emisii scazute (în special de NOx, gaze care afectează cel mai mult sănătatea) doar în condițiile de test, în utilizarea obișnuită acestea fiind depășite până la 40 de ori! Compania a procedat la acest artificu ilegal pentru a evita pierderea de performanțe a motoarelor sale, care venea la pachet cu reducerea emisiilor, sau investiția în sisteme sofisticate și scume (cum ar fi AdBlue, montat abia de anul acesta). VW a pus deoparte șapte miliarde de euro pentru rechemări în service în SUA, amenzile și consecințele urm,ând să fie de-a dreptul colosale. VW este de astăzi ținta unei investigații penale în Europa, după ce în urmă câteva zile a fost începută urmărirea penală în SUA.