ULTIMĂ
ORĂ

Directorul Dacia Renault-anunțul care îngrijorează șoferii din România! Este vorba despre milioane de conducători auto!

Directorul Dacia Renault-anunțul care îngrijorează șoferii din România! Este vorba despre milioane de conducători auto!

Directorul Dacia a explicat cum ar putea fi calculată noua taxă auto pentru mașinile vechi, menționând că scopul acesteia este să descurajeze achiziționarea de autoturisme poluante. Noua taxă ar putea afecta românii care dețin vehicule mai vechi de 20 de ani, iar directorul companiei, Mihai Bordeanu, a detaliat cum ar putea arăta această taxă.

Citește și: Spectaculos! Sute de angajați și utilaje pe șantierul autostrăzii! Va fi gata în curând!

Într-un anunț recent, Bordeanu a împărtășit faptul că Dacia a finalizat un studiu referitor la un nou sistem de impozitare, care vizează în special mașinile care poluează. Studiul include două componente principale: o contribuție de mediu aplicabilă la înmatricularea autoturismelor și o revizuire a impozitului local. Aceste măsuri se concentrează pe importul și deținerea de mașini second-hand, având în vedere că România are un parc auto în mare parte învechit, cu 80% dintre autoturisme având o vârstă de peste 10 ani și o treime depășind 20 de ani.

Bordeanu a explicat că nu se dorește interzicerea importului de mașini second-hand, ci aplicarea unor măsuri care să ia în considerare impactul asupra mediului. Astfel, cei care doresc să cumpere mașini vechi poluante vor trebui să plătească o contribuție de mediu, iar dacă doresc să păstreze vehiculul pe termen lung, vor plăti anual un impozit cu componentă ecologică.

Directorul Dacia a oferit câteva exemple concrete, arătând că impozitul ar putea crește în funcție de normele de poluare și emisiile de CO2 ale vehiculului. De exemplu, pentru o mașină Euro 6 cu emisii scăzute, impozitul ar fi de 37 de lei, față de 35 de lei în prezent, în timp ce pentru o mașină Euro 2, impozitul ar putea ajunge la 1.900 de lei, comparativ cu 117 lei acum. Astfel, cei care dețin mașini mai poluante vor plăti mult mai mult decât cei care dețin vehicule cu emisii reduse.

Dacia Uzina

Conform datelor oficiale, 64% dintre autoturismele rulate importate în 2024 au mai mult de 10 ani și sunt echipate cu tehnologii învechite, care cresc emisiile poluante și reduc siguranța rutieră. Această măsură face parte din reformele asumate prin PNRR, iar autoritățile vor trebui să stabilească modul de implementare astfel încât să evite problemele legale întâmpinate de guvernul anterior, care a introdus o taxă auto ce a fost considerată neconformă de Curtea Europeană de Justiție, obligând statul să restituie sumele colectate.

Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp

Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp

Ziarul-Obiectiv
Abonează-te la știri
Introdu adresa ta de email și primește săptămânal un email cu cele mai importante știri!
© 2024 Ziar Obiectiv.
Powered by
ns.fm