Două familii din centrul Piteștiului- debranșate abuziv de la rețeaua de alimentare cu apă

Săptămâna trecută două familii care locuiesc în centrul Piteștiului au fost debranșate de la apă. Situația fără precedent a avut loc în urma neînțelegerilor dintre proprietarii a două imobile de pe strada Rahovei cu societatea furnizoare de apă, pe motivul instalării apometrelor individuale la limita proprietăților.

 

Societatea Apă Prest nu a găsit soluții

 

De zeci de ani alimentarea cu apă a celor două familii de pe strada Rahovei se efectua prin intermediul unei conducte comune, care subtraversează o proprietate alăturată, prin acordul tacit al părților. Între timp, unul dintre locatarii proprietății vecine s-a răzgândit și nu a mai fost de acord cu această situație. În aceste condiții, societatea de alimentare cu apă a dispus debranșarea celor două familii, susținând că este nevoie de acordul notarial al vecinei. Chiar dacă persoana respectivă a refuzat în mod repetat să-și dea acordul notarial, reprezentanții societății furnizoare de apă nu au găsit altă soluție. Astfel, în urma comisiilor tehnice efectuate la fața locului, au constatat că nu există nici o altă posibilitate de a trage o altă conductă la proprietățile în cauză, deoarece drumul de acces către acestea este subtraversat de conducta de gaze. Una dintre familiile afectate este cu plata la zi a facturilor de apă și canalizare și cu toate acestea i-a fost reziliat contractul, motivându-se că în urmă cu două săptămâni a decedat titulara de contract. Nu li s-a acordat urmașilor timpul necesar pentru efectuarea succesiunii, neținându-se cont că unul dintre aceștia locuiește și are domiciliul stabil la adresa respectivă. Celeilalte familii i-a fost reziliat contractul în mod abuziv, pe motivul neachitării facturilor restante, chiar dacă se află în litigiu cu societatea. Contractul nu putea fi reziliat însă unilateral. Ba mai mult decât atât, cu o zi înainte ca alimentarea cu apă să fie întreruptă, titularul de contract s-a prezentat la S.C. Apă Canal Prest S.R.L și a purtat o discuție cu directorul Ion Gheorghe Preda, căruia i-a prezentat personal întreaga situație și a dorit chiar să achite integral factura restantă. Cu toate acestea, i s-a spus că se va efectua oricum debranșarea, chiar dacă se va face plata, deoarece nu există nicio soluție tehnică alternativă pentru ca apa să ajungă la proprietatea sa altfel decât prin conducta veche, din 1963, dar pentru a cărei folosință comună se opune vecina sa. Familiile în cauză au înaintat sesizări către ISU Argeș, DSV, Protecția Consumatorului și Primăria Pitești. Fără folos până acum, trebuind să se descurce ca în Evul Mediu, deși locuiesc chiar în centrul orașului.

 

 

Get real time updates directly on you device, subscribe now.

Comentariile sunt închise trackbacks dar pingback-urile sunt posibile.