Ești mereu în întârziere? 5 obiceiuri care te fac să pierzi timpul

Intarzii mereu la intalniri si evenimente, indiferent cat sunt de importante? Simti ca zilele sunt prea scurte si nu reusesti sa termini niciodata ce ti-ai propus? Nu stii sa-ti organizezi timpul astfel incat sa fii punctual/a? Nu te ingrijora, exista solutii pentru o mai buna gestionare a timpului. Julie Morgenstern, autoarea cartii „Managementul timpului din interior spre exterior”, vorbeste despre aceasta problema si ofera rezolvari pentru a optimizarea timpului tau.

„Cantareste dezavantajele intarzierii si beneficiile ajungerii la timp intr-un loc”, sfatuieste Julie. Aceasta spune ca, atunci cand intarzie, oamenii tind sa fie stresati si anxiosi. In plus, pierd chiar si mai mult timp pentru a-si scuza lipsa de punctualitate.
„Iti creezi o reputatie nu tocmai buna. Oamenii considera ca nu pot avea incredere in tine si ca nu se pot baza pe ajutorul tau, asa ca intarzierile iti pot afecta relatiile. Totodata, au un impact puternic si asupra stimei de sine”, explica psihologul doctorand Linda Sapadin, autoarea volumului „Stapaneste-ti temerile”.
Iata care sunt obiceiurile care te fac sa pierzi timpul si invata sa le eviti.
1. Esti mereu nehotarat/a in privinta hainelor pe care sa le porti
Probabil ca ti s-a intamplat de foarte multe ori sa deschizi dulapul si sa iti spui ca nu ai ce sa porti in ziua respectiva. Nu, hainele tale nu se imputineaza pe zi ce trece. Ai putea sa te gandesti la acest aspect cu o zi in avans si sa eviti intarzierile cauzate de astfel de probleme.
2. Nu stii sa estimezi cat dureaza sa ajungi intr-un loc
Daca te deplasezi cu masina, nu iei niciodata in calcul aglomeratia orelor de varf. Daca folosesti transportul in comun, nu tii cont de eventualele intarzieri neasteptate pe care acesta le poate avea. Iti suna familiar? Rezolva aceasta problema luandu-ti o marja de eroare de cel putin 15 minute, este suficient pentru a-ti rezolva problema.
3. Esti foarte atasat/a de retelele de socializare

E atat de interesant ce se intampla in news feed, incat nu poate suporta amanare. Asa ca lasi ce ai de facut si te informezi, pentru ca trebuie sa stii totul despre prietenii tai virtuali. Cu totii avem nevoie de socializare, insa tu trebuie sa-ti organizezi putin prioritatile. Astfel, vei reusi sa-ti respecti deadline-urile si sa-ti duci sarcinile la bun sfarsit.

4. Te pierzi in detalii cand nu este cazul

Intr-o sedinta, tu esti cel/cea care ridica problemele care suporta amanare. Sau explici foarte detaliat si eventual iti repeti punctul de vedere. Nu este o solutie sa iti reprimi sentimentele sau sa nu iti sustii ideile, insa exista momente potrivite pentru asta si momente nepotrivite. Daca aceste lucruri suporta amanare si ai altele mai importante de facut, acorda-le prioritatea corespunzatoare.

5. Vrei ca tu sa te ocupi de tot

Nu accepti ajutor din partea nimanui. Vrei sa fii si la serviciu si acasa si eventual sa-ti ramana si timp pentru distractie. Cu toate astea, refuzi orice fel de sprijin care ti-ar mai elibera programul incarcat. Te suprasoliciti, iar acest lucru nu poate fi benefic, pentru ca vei ajunge la surmenaj si la lipsa capacitatii de a cuprinde tot ceea ce vrei sa faci.

Gestioneaza-ti cu grija resursele temporale si acorda-le lucrurilor prioritarea adecvata. Fa ceea ce trebuie sa faci atunci cand trebuie sa faci si nu lasa totul pentru ultimul moment. Amanarea unei activitati atrage dupa sine intarzierea altora si asa intri intr-un cerc vicios al intarzierilor care nu se va termina niciodata.

Get real time updates directly on you device, subscribe now.

Comentariile sunt închise trackbacks dar pingback-urile sunt posibile.