Evaluarea Națională schimbată din temelii! Schimbări majore pentru elevii de clasa a VIII-a! Află de când!
Daniel David intenționează să modifice Evaluarea Națională pentru clasa a VIII-a, considerând că acest examen nu are un echivalent în alte sisteme educaționale și că este necesar să fie regândit complet. Ministrul Educației nu a oferit detalii clare privind modul în care va fi schimbată Evaluarea Națională.
Citește și: Investiții fără precedent în infrastructură! Se construiesc noi autostrăzi și drumuri expres!
Într-un interviu acordat edupedu.ro, ministrul a subliniat că toate examenele naționale, inclusiv admiterea în clasa a V-a și Bacalaureatul, trebuie revizuite.
„Trebuie regândite toate formele de examinare națională, inclusiv la clasa a VIII-a. La fel cum am spus despre examenul de titularizare (n.red.: examen pentru profesori) că nu pare a fi un model de bune practici, și evaluarea de la clasa a VIII-a nu pare a fi ceva universal aplicat. În aceeași logică, am aceeași părere și despre examenele din clasa a V-a”, a afirmat Daniel David.
Ministrul Educației susține că sistemul actual de testare nu reflectă în mod complet competențele esențiale ale elevilor și că este necesară o abordare mai largă. În prezent, examenul de clasa a VIII-a evaluează doar cunoștințele de limba română și matematică, iar ministrul consideră că ar trebui incluse și alte domenii, precum științele sociale sau competențele digitale. „Dacă mă întrebați acum care ar fi soluția, nu o știu. Există mai multe modele. Întotdeauna încerc să am un cadru de referință rațional. Scopul nostru este, în final, să ajungem la cele opt competențe cheie. Acestea nu se limitează doar la matematică, științe sau limbă. Există și alte discipline implicate”, a explicat ministrul.
Daniel David a precizat că a căutat un examen similar pentru elevii care termină clasa a VIII-a în alte țări, dar nu a găsit un echivalent. „Când vom discuta despre anumite testări, vom analiza dacă renunțăm la ele sau dacă extindem aria pentru a include aspecte legate de om și societate, de exemplu. Sau alte componente pe care acum nu le includem. Va exista o diversitate mare de reacții. Îți spun că știu că este o problemă, dar încă nu am găsit soluția”, a afirmat ministrul.
Astfel, Evaluarea Națională ar putea include o gamă mai largă de competențe testate, adăugând discipline precum științele sociale, educația civică, tehnologia sau abilități practice. Există chiar posibilitatea de a adopta un model internațional, dar adaptat specificului educațional din România.
Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp