
Un important jucător austriac din sectorul construcțiilor a intrat sub lupa autorităților din Ungaria, după ce au fost constatate probleme majore la un tronson de autostradă. Segmentul respectiv va fi demolat complet, în urma unor erori de execuție, iar pierderile sunt estimate la aproximativ 12 milioane de euro, potrivit informațiilor disponibile.
Probleme structurale pe tronsonul autostrăzii M30
La doar doi ani de la inaugurarea autostrăzii M30, care leagă Miskolc (Ungaria) de Košice (Slovacia), au fost identificate deficiențe structurale majore, cauzate în principal de tasarea solului. Din acest motiv, autoritățile au fost nevoite să închidă porțiunea dintre Szikszó și Miskolc.
Strabag, compania austriacă responsabilă pentru lucrări, a fost criticată dur de János Lázár, ministrul construcțiilor și transporturilor din Ungaria. În urma inspecției de pe șantier, acesta a declarat că execuția lucrărilor a fost „defectuoasă” și a subliniat necesitatea demolării și consolidării tronsonului pentru a asigura stabilitatea structurii de susținere.
Costuri și întârzieri în reconstrucție
Gigantul austriac și-a asumat responsabilitatea pentru erorile apărute, angajându-se să suporte integral costurile reconstrucției, estimate între 9,7 și 12,1 milioane de euro (4-5 miliarde de forinți). Cu toate acestea, reconstrucția, care trebuia să fie finalizată până în ianuarie 2023, a întâmpinat întârzieri, iar drumul nu este încă complet refăcut.
Relații tensionate între Ungaria și companiile austriece
Pe lângă acest incident, relațiile dintre guvernul maghiar și alte companii sau executivi austrieci sunt marcate de tensiuni. Ministrul János Lázár a sugerat interzicerea firmelor străine ca operatori pe piața maghiară de retail și aplicarea unor criterii mai stricte în procesul de selecție a contractanților. De asemenea, a declarat că guvernul maghiar nu își mai dorește să colaboreze cu grupul de construcții austriac.
Lucrările pentru tronsonul M30, considerat un coridor de transport esențial pentru regiune, au început în 2018 și au fost finalizate în 2021. Totuși, problemele structurale identificate după doi ani au adus un prejudiciu semnificativ reputației constructorului și au generat critici dure din partea autorităților din Ungaria.
Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp