prima-proinstal
Obiectiv de Argeș
Dacia Duster

Licitație anulată pentru reabilitarea Drumului Pitești – Brașov! Află motivul!

Un nou constructor ar putea să fie desemnat pentru reabilitarea lotului Câmpulung – Fundata al Drumului Național DN 73 Pitești-Brașov, după ce Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor a admis și a doua contestație a ARL Cluj -Strabag. Asocierea GROMA HOLD LTD (Leader), EVROPEISKI PATISHTA, SC GOTT STRASSE SRL, PERFECT CONSULT EUROPE S.R.L. a fost desemnată, inițial, câștigătoare, dar la sfârșitul lunii ianuarie Antrepriza de Reparații și Lucrări Cluj (deținută de Strabag) a contestat rezultatul licitației pe motiv că oferta câștigătoare nu ar respecta condițiile de experiență similiară pentru lucrări de modernizare, ci doar pentru reparații.

CNSC a dispus reevaluarea ofertei și rămâne de văzut dacă CNAIR va depucta firma bulgară sau oferta acesteia va fi declarată inacceptabilă.

CITEȘTE ȘI: EXCLUSIV! S-A AFLAT CINE A BLOCAT LUCRĂRILE LA NOUL STADION DIN PITEȘTI! FIRMA – ABONATĂ LA BANI PUBLICI!

CNSC a admis și a doua contestație ARL (Strabag) și a dispus remedierea:

DN 73 CNSC ARL STRABAG admisa Campulug Fundata

În august 2023, constructori din România, Bulgaria și Turcia au depus oferte la contractele de aprox. 700 de milioane lei pentru modernizarea a 74 de kilometri dintre Câmpulung, Bran și Brașov, tronsonul din Culoarul Rucăr-Bran unde nu s-au făcut lucrări în cadrul contractului de acum 10 ani cu Azvi.

– LOT 1 km 54+050 – km 92+000, care cuprinde sectorul de pe teritoriul județului Argeș (Câmpulung – limita dintre județele Argeș și Brașov);

– LOT 2 km 92+000 – km 128+250, care cuprinde sectorul de pe teritoriul județului Brașov (limita dintre județele Argeș și Brașov – intrarea în municipiul Brașov). Proiectul prevede aducerea drumului la parametrii normali de funcționare și fluidizarea valorilor de trafic. Lucrările vizează, pe lângă lucrările de ranforsare și lărgire a carosabilului la minim 7 m, și modernizarea a 13 poduri, resistematizarea a 21 de intersecții, numeroase lucrări de consolidare, respectiv refacerea sistemului de evacuare a apelor pluviale. O schimbare importantă va fi și lărgirea la 4 benzi de circulație a sectorului cuprins între ieșirea din municipiul Brașov și intersecția cu drumul de legătură spre autostrada Râșnov – Cristian”.

Ofertele de la constructori conform depunerii în SEAP:

  1. Ofertant unic: ONUR TAAHHUT TAŞIMACILIK INŞAAT TICARET VE SANAYI A.Ş., Loturile: 2,
  2. Ofertant unic: ANTREPRIZA DE REPARATII SI LUCRARI A R L CLUJ, Loturile: 1, 2,
  3. Ofertant unic: ONUR TAAHHUT TAŞIMACILIK INŞAAT TICARET VE SANAYI A.Ş., Loturile: 1,
  4. Ofertant unic: SELINA S.R.L., Loturile: 1,
  5. Ofertant unic: VIAROM CONSTRUCT, Loturile: 2,
  6. Asociere: ING SERVICE S.R.L. (Leader), Dömper, Duna Constructii Ro, VALDEK IMPEX S.R.L., Loturile: 2,
  7. Asociere SC GROUP CONCIF SRL (Leader), CHIRULLI ANDREA, DONAU GARTEN S.R.L., Loturile: 1, 2
  8. Asociere: GROMA HOLD LTD (Leader), EVROPEISKI PATISHTA, SC GOTT STRASSE SRL, PERFECT CONSULT EUROPE S.R.L., Loturile: 1,
  9. Asociere: BOG’ART (Leader), TODINI COSTRUZIONI GENERALI S.p.A., ALPENSIDE, Loturile: 1.

„DN 73 este un drum național european (E574) și se desfășoară pe teritoriul a două județe: Argeș și Brașov. Sectorul de la km 13+800 – km 42+850 și km 54+050 – km 92+000 se desfășoară pe teritoriul județului Argeș, iar sectorul de drum de la km 92+000 – km 128+250 pe teritoriul județului Brașov. Dintre cele 13 poduri care se regăsesc între km 54+050 – km 128+250, 7 poduri sunt parțial executate, 2 poduri sunt noi, 2 poduri au nevoie de lucrări complete de reabilitare, iar 2 poduri nu mai fac obiectul acestui proiect, fiind cuprinse în alte Contracte. Din 135 podețe, 19 au fost realizate în cadrul contractului reziliat, iar 116 au rămas de executat sau reparat.

Suplimentar faţă de soluţiile iniţiale, este prevăzută lărgirea la 4 benzi a drumului DN 73, între km 126+050 – km 128+250, pe 2,20 km, lărgire necesară datorită valorilor mari de trafic, precum și a geometriei drumurilor DN 73G și DN 73, km 128+250 – Brașov, ambele având profile de 4 benzi de circulație, zona unde în cadrul Studiului de Fezabilitate inițial era prevăzută menținerea platformei existente. Tot suplimentar sunt prevăzute fundaţii adâncite de parapeţi pe 7.266 m. Degradările constatate pe toată lungimea sectorului de drum studiat, pe care nu s-au realizat lucrări în cadrul contractului reziliat, sunt: fisuri și crăpături în stratul de uzură, pelade, faianțări, suprafețe cu ciupituri, suprafețe șlefuite, cedări de acostamente, rupturi de margine, degradări produse de lucrările de canalizări în special în localități. Degradările provocate de fenomenul de îngheț – dezgheț sunt: burdușirile, tasări, faianțări și văluriri”, arată Ministerul Transporturilor în Nota de Fundamentare.

Contestația ARL Cluj (Strabag) :

DN 73 Contestatie noua Strabag Lot 1

Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp

Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp

Ziarul-Obiectiv
Abonează-te la știri
Introdu adresa ta de email și primește săptămânal un email cu cele mai importante știri!
© 2024 Ziar Obiectiv.
Powered by VA Labs