
Anul şcolar 2012-2013 aduce schimbări, dar printre cele mai importante rămâne înfiinţarea clasei pregătitoare în incinta şcolilor. Este vorba de fostele grupe de preşcolari de la grădiniţe care din acest an vor avea acelaşi învăţător timp de 5 ani. Deşi s-au parcurs primele etape pentru înscriere, există şcoli la care au rămas locuri neocupate. Toate condiţiile impuse de legislaţie se au în vedere peste tot, mobilierul comandat este aşteptat, iar învăţătorii aşteaptă să intre în pâine. Fără scheme orare, fără manuale şi o metodologie clară educaţională se aşteaptă încă instrucţiunile de la Inspectorat. Singurul lucru bun pare a fi înfiinţarea unor posturi în plus astfel încât învăţătorii fără catedră au posibilitatea să-şi exercite meseria. Pentru acest lucru, deşi au o pregătire specializată de pe băncile Colegiului Pedagogic sau ale unei facultăţi în domeniu, trebuie să treacă prin alte cursuri predate de formatori, care la rândul lor sunt instruiţi de alţi specialişti. Clopoţelul stă să sune dar, doar ca nume, clasele pregătitoare îşi aşteaptă micuţii care vor fi nevoiţi să pătrundă în tainele cititului şi ale aritmeticii alături de adolescenţii în devenire din clasele a VIII-a pe alocuri.
Învăţătorii, specializaţi de formatori care sunt instruiţi de alte persoane
La Şcoala nr. 1 „Oprea D. Iorgulescu” 46 de elevi repartizaţi în două clase aşteaptă să păşească în noul an şcolar, rămânând libere 4 locuri. Singura şcoală la care se va resimţi înfiinţarea claselor pregătitoare este Şcoala nr. 3 „Nanu Muscel”, pentru că cele două clase, însumând deocamdată 40 de elevi vor funcţiona în clădirea fostei Şcoli nr. 5. Pregătirile sunt în toi, mobilierul aşteptat, învăţătorii noi aşteptaţi şi ei, precum şi tot ce mai trebuie pentru oferirea unor condiţii optime pentru desfăşurarea actului educaţional. În legătură cu toate aceste aspecte am discutat cu directorul instituţiei de învăţământ, Ion Oană. „Specializările învăţătorilor din punctul meu de vedere asta e apă de ploaie. Nu pot preda la clasele pregătitoare decât absolvenţii de Facultatea de Ştiinţe ale Educaţiei ori absolvenţii de Normală care au dublă calificare, învăţători şi educatori. Ei sunt pregătiţi, specializaţi pentru aşa ceva, şi pentru preşcolari şi şcolari de ce le mai trebuie specializare? Noi nu avem nici schemă orară, nu cunoaştem nici modul de notare. De la început nu am fost de acord cu aşa ceva. În primul rând nu suntem pregătiţi din punct de vedere logistic. Când vrei să faci ceva, faci şi pregătirea. Dovadă că la ora actuală nu avem schema orară, disciplinele şi tot”, ne-a spus acesta.
Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp
