În luna septembrie 2024, Dacia nu mai conducea producția de automobile în România, iar Ford Craiova a devenit cel mai mare constructor auto din țară. Uzina Dacia de la Mioveni a înregistrat o ușoară scădere a producției comparativ cu aceeași lună din 2023, în timp ce Ford a realizat un nou record de producție.
CITEȘTE ȘI: Zile libere în 2025! Câte minivacanțe vor avea angajații?
Conform celor mai recente date oferite de Asociația Constructorilor de Automobile din România, în septembrie, fabricile de automobile din România au produs împreună 51.701 vehicule, ceea ce reprezintă o creștere de 10,26% față de aceeași lună din anul anterior.
Analizând rezultatele pe fiecare uzină, Dacia a fabricat 27.551 de automobile, în scădere cu 4,8% față de septembrie 2023. În contrast, Ford Otosan din Craiova a asamblat 24.150 de autovehicule, ceea ce marchează o creștere de 34,5%, stabilind astfel un record.
Pe parcursul primelor nouă luni din 2024, uzinele auto din România au produs un total de 408.176 de unități, cu 8,6% mai multe decât în aceeași perioadă din 2023. Între cele două fabrici, există o diferență semnificativă: la Mioveni s-au fabricat 228.641 de unități, ceea ce reprezintă o scădere de 2,1% comparativ cu anul trecut, în timp ce la Craiova s-au asamblat 179.535 de exemplare, cu 27% mai multe decât în 2023.
Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp