Minunea constrută de Umbrărescu pe șantierul autostrăzii – aproape gata! Când va fi dată în trafic?
Pe șantierul Autostrăzii A7, cunoscută și sub numele de Autostrada Moldovei, se desfășoară în prezent una dintre cele mai spectaculoase mobilizări de forță din infrastructura românească. Compania UMB, deținută de antreprenorul băcăuan Dorinel Umbrărescu, avansează într-un ritm susținut la finalizarea podului peste râul Buzău, situat pe Lotul 1 al tronsonului Buzău–Focșani. Cu o lungime de 1,36 kilometri, această structură este a doua cea mai lungă din România și reprezintă cel mai important obiectiv de pe acest segment al autostrăzii.
CITEȘTE ȘI: Permisul suspendat, mai ușor de recuperat – ce trebuie să faci? Parlamentul a decis!
Potrivit organizațiilor civice de infrastructură, cum ar fi Asociația Construim România și Asociația Pro Infrastructură, lucrările de betonare ale podului sunt deja finalizate. Etapa următoare, cea a asfaltării, urmează să fie executată în zilele următoare, în funcție de condițiile meteo și de mobilizarea echipelor de pe șantier.
UMB a dislocat sute de muncitori și zeci de utilaje pe acest tronson pentru a respecta noul termen de finalizare, în ciuda întârzierilor înregistrate. Se estimează că în două-trei săptămâni, în funcție de intensitatea lucrărilor pe „ultima sută de metri”, circulația va putea fi deschisă pe întreg lotul de 4,6 kilometri, care leagă nodurile rutiere Buzău Est (DN2B) și Buzău Nord (Vadu Pașii).
Chiar dacă Umbrărescu este recunoscut pentru viteza cu care livrează proiectele de infrastructură, tronsonul Buzău–Vadu Pașii a fost afectat de întârzieri semnificative. Contractul de execuție a fost semnat pe 6 septembrie 2022, iar lucrările au început oficial pe 5 decembrie același an. Termenul inițial de finalizare era august 2024, dar ulterior a fost extins până în ianuarie 2025. Totuși, și acest nou termen a fost depășit, iar autoritățile, alături de antreprenor, au fost criticate pentru promisiunile neîndeplinite.
Asociația Pro Infrastructură a subliniat faptul că, în ciuda stadiului fizic de 95%, termenul contractual de 21 mai 2025 nu a fost respectat. În plus, numeroase declarații din 2023 ale autorităților și constructorului dădeau ca sigură deschiderea podului în anul trecut – promisiuni care s-au dovedit nerealiste.
Deși aparent „doar” un tronson de 4,6 kilometri, segmentul Buzău–Vadu Pașii este vital pentru fluidizarea traficului în zonă. În lipsa lui, traversarea râului Buzău se face greu, iar traficul local și regional suferă întârzieri considerabile. Deschiderea acestui tronson va crea o conexiune rapidă între zonele de nord și est ale municipiului Buzău, fiind un pas important în decongestionarea traficului rutier și în facilitarea transportului de marfă și pasageri între Muntenia și Moldova.
Podul peste râul Buzău este doar una dintre cele 13 secțiuni aflate în lucru pe Autostrada A7, care va însuma aproape 440 de kilometri la finalizare. Proiectul are ca scop strategic conectarea regiunii istorice Moldova cu restul țării, pornind de la Ploiești și întinzându-se până la Siret, în apropierea graniței cu Ucraina.
Autostrada Moldovei este unul dintre cele mai ambițioase proiecte de infrastructură rutieră din România ultimelor decenii. Dacă va fi dusă la bun sfârșit conform promisiunilor guvernamentale, ea va aduce o schimbare radicală în dinamica economică și socială a unei regiuni istorice care a fost multă vreme izolată de principalele coridoare de transport ale țării.
Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp