Murături în sare sau în oțet? Află care sunt mai sănătoase!

0

Specialiștii spun că adevăratele murături, care conţin substanţe hrănitoare, sunt cele care fermentează în sare. Legumele în oţet sunt doar conserve, care au trecut printr-un proces termic şi au mai puţine minerale şi fibre alimentare.

Distribuie prietenilor

Varza murată şi castraveţii în saramură sunt alimente probiotice, cu rol în regelarea digestiei. Substanţele generate în urma fermentaţiei, cum este acidul lactic, protejează tubul digestiv, echilibrând flora intestinală „bună” şi întărind sistemul imunitar. Murăturile în sare mai conţin vitamine (în special vitamina C), minerale şi substanţe benefice pentru funcţia hepatică, plus elemente care s-au dovedit a combate cancerul.

Legumele sterilizate în oţet şi-au pierdut o parte din vitamine şi din minerale în urma procesului de prelucrare termică. Din această cauză, nutriţioniştii le consideră a fi conserve, nu murături, care s-au îmbogăţit în urma fermentaţiei cu elemente beneficii. Dacă însă alegi această metodă de conservare, este indicat să optezi pentru sortimente de oţet de casă, din vin (de 4% sau 6%) sau din mere. Preparate cu astfel de oţet, conservele de legume au proprietăţi antibacteriene.