New York Times: Cea mai “fierbinte” maşină din Europa este Dacia, cu monopol pe piaţa low-cost până în 2018

9

Cea mai “fierbinte” maşină din Europa este Dacia, scrie New York Times (NYT), iar analiştii citaţi de publicaţie spun că marca românească are monopol pe piaţa europeană a automobilelor low-cost, poziţie asigurată pentru următorii 3-5 ani având în vedere că rivalii Renault nu ştiu cum să reacţioneze.

Conform jurnaliștilor, Uzina de la Mioveni oferă automobile care “îşi fac treaba” la preţuri începând cu suma de 7.700 euro cu tot cu taxe, Dacia şi-a făcut loc într-o Europă afectată de incertitudini eonomice şi şomaj ridicat, notează New York Times, care face referire la datele privind înmatriculările de autoturisme noi din Uniunea Europeană din primele 11 luni ale acestui an, publicate marţi de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile.

Singurele mărci care se apropie de acest ritm de creştere sunt Mazda şi Jaguar, care au avansat cu 15,6% fiecare, însă cu un volum al vânzărilor mult mai mic, de 130.300 automobile în cazul mărcii japoneze, respectiv 24.600 pentru autoturismul britanic.

Cota de piaţă a mărcii româneşti în UE a crescut la 2,4% în acest an, faţă de 1,9% în primele 11 luni din 2012.

Succesul Dacia în Europa reflectă bifurcarea industriei auto în contextul crizei. Mărcile ieftine şi cele de lux înregistrează creşteri, în timp ce zona de mijloc a pieţei stagnează. La Renault, Dacia a contribuit la îmbunătăţirea profitabilităţii, în timp ce concurenţii grupului au probleme.

“Oricine poate spune că am profitat de criză. Dar a avut loc o schimbare a trendurilor de cumpărare în Europa. Acum, clienţii nu mai vor să cheltuiască atât de mulţi bani pe o maşină”, a declarat pentru New York Times Arnaud Deboeuf, director executiv Renault responsabil pentru segmentul entry-level la nivel global.

Vânzările Dacia în UE au crescut cu 21,1% în primele 11 luni din 2013 faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la 260.500 de unităţi.

Astfel, Dacia ar putea fi “maşina potrivită la momentul potrivit” în Europa, având în vedere situaţia economică de pe continent, scrie NYT.