prima-proinstal
Obiectiv de Argeș

Noutate absolută pe A1! Este incredibil ce a apărut! Șoferii sunt șocați!

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) clarifică situația legată de lista care circulă online despre montarea radarelor fixe pe drumurile din România. Potrivit CNAIR, aceste informații sunt eronate, deoarece lista respectivă se referă la sisteme pentru monitorizarea rovinietei și a poliței RCA, nu la radare de viteză. Detalii despre locațiile unde vor fi amplasate echipamente pentru măsurarea vitezei sunt, însă, disponibile.

Camerele CNAIR și scopul lor

Contrar informațiilor vehiculate, camerele CNAIR nu aparțin Poliției Rutiere și nu măsoară viteza vehiculelor. Ele sunt destinate monitorizării plății rovinietei, capturând numerele de înmatriculare ale mașinilor pentru a identifica eventualele încălcări.

„Aceste camere nu sunt dotate cu dispozitive de măsurare a vitezei. Ele înregistrează numerele de înmatriculare și trimit datele în sistem pentru verificarea achitării taxei de drum”, a precizat CNAIR.

Radare fixe CNAIR pe autostrăzi și DN 1

CNAIR a demarat, împreună cu Poliția Română, un proiect amplu pentru instalarea de radare fixe, care vor deveni operaționale începând cu 2025. Aceste echipamente vor fi amplasate pe:

  • Autostrada București-Pitești
  • Autostrada București-Constanța
  • Autostrada București-Ploiești
  • Drumul Național 1 (DN1)

De asemenea, proiectul include instalarea de echipamente moderne pentru monitorizarea traficului, panouri de informare cu mesaje variabile (VMS), sisteme pentru verificarea rovinietei, cântărirea în mișcare a camioanelor și stații meteo dotate cu senzori de polei.

Exemple de echipamente:

  • Pe Autostrada București – Pitești vor funcţiona: 48 de sisteme de detecție incidente; 33 de camere mobile; 8 camere CCTV; 5 stații meteo cu 4 senzori de polei; 22 de panouri cu mesaje variabile noi VMS (ambele căi); 16 panouri VMS pe bretele; 2 sisteme cu bucle inductive pentru măsurarea vitezei între nodurile de circulație; 2 echipamente pentru cântărirea din mers a camioanelor.

     

  • Pe Autostrada Soarelui, echipamentul ITS modern va fi montat pe tronsonul mai vechi București – Cernavodă până la kilometrul 162: 66 de camere detecție incidente; 35 de camere mobile; 40 de camere CCTV; 8 stații meteo; 9 panouri VMS; un sistem de cântărire din mers; 2 echipamente cu bucle inductive pentru măsurarea vitezei între nodurile de circulație.

     

  • Pe Autostrada București – Ploiești, între șoseaua Petricani și intersecția cu DN 1 Centura Ploiești, vor fi instalate 20 de bucle inductive; 42 de camere detecție; 29 de camere detecție incidente; 16 camere CCTV; 4 stații meteo; 17 panouri VMS.

     

  • Pe DN 1, între București și Ploiești, vor fi montate: 16 bucle inductive; 28 de camere de detecție incidente; 17 camere mobile; 7 panouri VMS.

Funcționalitatea dispozitivelor

Echipamentele vor putea colecta date precum viteza vehiculelor, numărul și clasificarea acestora, direcția și distanța între vehicule. Sistemele vor detecta inclusiv mașinile care circulă pe contrasens.

Radare ale Poliției Române

În paralel, Poliția Română utilizează peste 300 de radare zilnic, instalate pe vehiculele de intervenție sau operate manual. Din 2023, poliția a început instalarea de radare fixe pe A1, A2 și DN2. Acestea înregistrează automat viteza vehiculelor, iar amenzile sunt trimise prin poștă, împreună cu dovezile.

Astfel, CNAIR și Poliția Română implementează soluții complementare pentru siguranța și monitorizarea traficului rutier.

Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp

Ziarul-Obiectiv
Abonează-te la știri
Introdu adresa ta de email și primește săptămânal un email cu cele mai importante știri!
© 2024 Ziar Obiectiv.
Powered by VA Labs