O prioritate a primarului Călin Andrei o reprezintă crearea unui punct de informare turistică pentru mulţimea de vizitatori, deloc puţini, după cum am constatat la referendum. Cum reuşesc aceştia să ajungă pe drumurile vai de mama lor care duc la Câmpulung este treaba lor. Important este că odată ajunşi, primul lucru care îl au în gând este să caute Centrul Naţional de Informare şi Promovare Turistică. Este vorba despre o încăpere în Primărie şi nu o instituţie cu dotările aferente şi un portal cu obiectivele de interes de pe cuprinsul municipiului, pentru care autorităţile se pregătesc să acceseze un proiect european de peste 8,7 miliarde de lei vechi.
8 miliarde într-un centru de informare turistică
În trecutul nu foarte îndepărtat, primăria a mai depus un proiect pentru a prinde banii europenilor, necesari realizării acestui deziderat important al primăriei, însă a fost respins. Perseverente, autorităţile locale câmpulungene au făcut din nou o cerere, adaptată noilor condiţii din Ghidul Solicitantului. 875.950 lei este valoarea cheltuielilor care se vor face pentru realizarea investiţiei, suma incluzând şi TVA. Lucrările de reabilitare a centrului au fost estimate la 79.650 lei şi, pentru a fi finalizate în termen de patru luni, în loc de 6 muncitori, vor fi angajaţi 11. Astfel au explicat funcţionarii primăriei de ce este nevoie de un buget mai mare la acest capitol, de „vină” fiind salariile muncitorilor angajaţi pentru renovări. Acestei cauze i se adaugă creşterea preţurilor la materialele necesare realizării finisajelor interioare, instalaţiilor electrice şi înlocuirii tâmplăriei. Ca să reamenajezi o astfel de cameră, operaţiune care presupune montarea unor uşi şi zugrăveala interioară, s-au prevăzut peste 640 de milioane de lei vechi (cu TVA, suma „sare” de 790 de milioane). Ce va rezulta? O încăpere renovată în patru luni, cu 11 oameni şi cu un cost de 800 de milioane!
260 de milioane pentru şcolarizarea a două persoane!
Peste două miliarde de lei vechi, aceasta este suma estimată a fi investită într-un program informatic. Primăria intenţionează să achiziţioneze două licenţe pentru cele două calculatoare, lucru care a condus la majorarea valorii de achiziţie la 202.790 lei, sumă care include TVA. 92.750 lei au fost luaţi în calcul pentru „dotări şi mobilier specific centrelor” de informare şi promovare turistică. Tot în această categorie intră şi echipamentele hardware. Piesa de greutate a proiectului este portalul web, pentru a cărui realizare se vor consuma, potrivit estimărilor actuale, 325.670 lei. Deci, peste 3 miliarde de lei vechi, cheltuite în scopul salvării Muscelului prin turism, odată introduse în circuitul turistic obiectivele de interes. În ceea ce priveşte personalul, managementul proiectului va fi asigurat de trei specialişti: un coordonator de proiect, un consultant financiar şi un expert IT, ale căror servicii vor fi retribuite cu 250 de milioane de lei vechi. În plus, va trebui să se realizeze un program informatic, care va fi utilizat de două persoane. Pentru şcolarizarea acestor două persoane s-au prevăzut 260 de milioane de lei vechi.
Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp