O nouă făcătură marca Sky News? Cine ar fi de fapt mercenarii care luptă în Siria

DISTRIBUIȚI

Postul de televiziune britanic Sky News este implicat într-un nou scandal cu un posibil material trucat. Noile acuzații vin din Rusia și vizează un reportaj al britanicilor referitor la mercenarii ruși care ar alege să lupte în Siria de partea trupelor dictatorului Bashar Al-Assad.

Materialul a ridicat însă serioase semne de întrebare cu privire la autenticitatea lui și cazul a fost repede asemănat cu reportarul Sky News din România privind traficul care a fost dovedit până la urmă de procurorii DIICOT ca fiind un fals și a ajuns în justiție.

Jurnaliștii britanici sunt acuzați că au pus în scenă un mic teatru cu actori profesioniști care imitau anumite situații de război din Siria.

În ancheta lor cei de la Sky News susțineau că au descoperit fapte grave ale mercenarilor ruși care operează sub acoperire în Siria. Una din piesele de rezistență ale materialului realizat de John Sparks, corespondentul la Moscova al Sky News, era mărturia unui anume Dmitri care vorbea despre o unitate specială formată din mercenari – Vagner, care în urma luptelor din Siria ar fi pierdut c.ca 500-600 de membri (Fețele oamenilor din reportaj erau ascunse, iar vocile modificate pentru a le proteja identitatea).

În urma materialului difuzat de britanici, rușii de la canalul de televiziune NTV au realizat propriul material pe aceeași temă și au descoperit că de fapt Dmitri din reportajul Sky News era un actor profesionist pe numele său Aleksandr Agapov.

Ulterior el a fost contactat și de jurnaliștii de la Russia Tuday unde a confirmat că el este cel care apare în reportaj, dar susține că i s-a spus cu totul altceva în momentul în care și-a dat acordul să joace rolul.

Agapov (alias Dmitri) susține că i s-a spus să joace rolul unui voluntar în unitatea specială de mercenari – Vagner: ”Ei mi-au spus că au această informație. Trebuie doar să te pregătești pe baza acestor informații și să spui ce se face acolo și că ești în Siria în serviciul unei companii private”, susține actorul rus. El susține că în tot timpul i s-a spus că ar fi vorba despre un film.

Pentru a proba cele spuse de Agapov, jurnaliștii de la NTV au înregistrat apoi o convorbire între acesta și corespondentul Sky News la Moscova pentru a compara cele două voci. Analistul audio Ivan Ursov, angajat de postul TV a certificat în mod clar că una din vocile care apaar în reportajul Sky News îi aparține lui Aleksandr Agapov.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here