prima-proinstal
Obiectiv de Argeș

Obligatoriu pentru soferi de la 1 ianuarie. Poliția îți ia mașina dacă te prinde fără!

De la 1 ianuarie 2025, șoferii români vor avea noi obligații legislative! Reglementarea îi vizează pe transportatorii români, iar nerespectarea acesteia poate atrage sancțiuni severe, inclusiv suspendarea dreptului de circulație. Iată ce trebuie să știe șoferii și ce nu trebuie să lipsească din vehicule.

Obligația echipării cu tahografe inteligente

Până la 31 decembrie 2024, toate vehiculele de transport intracomunitar din România trebuie să fie echipate cu tahografe inteligente de tip 2. Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) avertizează că șoferii care nu se conformează pot primi pedepse aspre, inclusiv amenzi considerabile și, în anumite cazuri, până la un an de închisoare.

De exemplu, în Germania, lipsa tahografului inteligent de versiune 2 este considerată o încălcare gravă, iar în Franța, sancțiunile pot include amenzi de până la 30.000 de euro și pedeapsa cu închisoarea. Potrivit UNTRR, până în septembrie 2024, din cele 185.000 de vehicule de transport marfă cu greutate de peste 3,5 tone licențiate în România, doar 10.000 erau echipate cu tahografe inteligente de versiune 2.

Impactul asupra transportatorilor români

Dacă această situație nu se remediază rapid, o treime din flota destinată transporturilor intracomunitare riscă să fie neconformă. Acest lucru ar putea împiedica accesul vehiculelor românești la granițele UE începând cu 1 ianuarie 2025.

UNTRR estimează că transportatorii români utilizează constant aproximativ 60.000 de vehicule în transportul rutier internațional din UE, însă mulți dintre aceștia riscă să nu se mai califice pentru piața europeană dacă nu se conformează legii.

Sancțiuni pentru neconformare

Transportatorii care nu respectă noua lege vor fi supuși unor sancțiuni dure, inclusiv:

  • Amenzi uriașe.
  • Suspendarea dreptului de circulație.
  • Imobilizarea vehiculului și tractarea acestuia la cel mai apropiat atelier autorizat, ceea ce implică costuri suplimentare mari.

„Dacă nu se extinde termenul, transportatorii rutieri români riscă să piardă accesul pe piața UE, întrucât doar autovehiculele dotate cu tahograful inteligent 2 vor putea efectua transporturi internaționale intracomunitare începând cu 1 ianuarie 2025 și cele cu tahograf inteligent 1 până în august 2025,” a declarat Radu Dinescu, secretar general UNTRR.

Solicitări și măsuri propuse

UNTRR subliniază necesitatea unor măsuri urgente pentru a preveni blocarea accesului pe piața UE și a propus:

  1. Extinderea termenelor prevăzute de Regulamentul 1054/2020 cu doi ani pentru a permite retro-echiparea vehiculelor în timpul inspecțiilor tehnice periodice.
  2. Alocarea de fonduri europene pentru acoperirea costurilor suplimentare ale procesului de retro-echipare.

Concluzie

Cert este că, până la 31 decembrie 2024, transportatorii români vor fi obligați să echipeze vehiculele cu tahografe inteligente de versiune 2. În caz contrar, aceștia riscă să piardă accesul pe piața UE, să suporte costuri uriașe și să primească sancțiuni drastice. Autoritățile sunt așteptate să ia măsuri pentru a sprijini transportatorii să se conformeze noilor reglementări.

Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp

Ziarul-Obiectiv
Abonează-te la știri
Introdu adresa ta de email și primește săptămânal un email cu cele mai importante știri!
© 2024 Ziar Obiectiv.
Powered by VA Labs