Constructorul Pizzarotti – Retter poate începe oficial lucrările pe Lotul 1 de pe Autostrada A0 București Nord, după ce Ministerul Transporturilor a emis autorizație de construire, a anunțat Ionel Irinel Scrioșteanu, secretar de stat în cadrul MT. Compania de Drumuri a semnat supervizarea cu proiectantul Consitrans. Acesta este ultimul lot de pe A0 pe care încă nu au început lucrări. Contractul a fost semnat cu Pizzarotti – Retter în septembrie 2023, la peste 4 ani de la lansarea licitației, după numeroase amânări și contestații.
CITEȘTE ȘI: Ultima oră! Se construiește o nouă autostradă în România! Vestea așteptată de toți șoferii!
„A fost emisă Autorizația de Construire pentru construcția Lotului 1 al Autostrăzii Bucureștiului A0 Nord, km 2+500 – km 20+000, ultimul lot al acestei autostrăzi pe care nu erau începute lucrările și, totodată, lotul care întregește Coridorul de Transport Pan-european nr. IV (Constanța – Nădlac).
Durata de execuție a lucrărilor este de 22 luni, calculată de la data ordinului de începere a lucrărilor, iar săptămâna viitoare voi convoca la fața locului toți responsabilii, pentru a demara rapid lucrările”, a transmis secretarul de stat în Transporturi Ionel Scrioșteanu.
Traseul acestui lot are o lungime de 17,5 km și se află între Autostrada București – Pitești #A1 și DN1, iar amplasamentul lucrărilor este situat pe teritoriul județului Ilfov, pe raza unităților administrativ teritoriale Dragomirești-Vale, Buftea, Mogoșoaia, Corbeanca și pe teritoriul județului Giurgiu, pe raza localităţilor Joița și Săbăreni.
Termenul de realizare este de 34 de luni, 12 proiectare și 22 execuție, iar pe Lotul 1 Joița (A1) – Corbeanca (DN 1) sunt prevăzute 10 structuri din care două pasaje lungi: un pasaj de 733 de metri peste Calea Ferată și DN 7 București – Pitești, respectiv un pod cu o lungime de 650 de metri peste râul Colentina și Magistrala CFR București – Brașov. Rămâne de văzut dacă Asocierea Pizzarotti – Retter va reuși să respecte termenul, iar din 2026 să se circule pe inelul complet al Autostrăzii București.
În iulie, CNAIR a semnat cu proiectantul Consitrans contractul pentru supervizarea lucrărilor pe Lotul Pizzarotti – Retter. Contractul cu o valoare de 19,7 milioane de lei, a fost atribuit oficial pe data de 4 iulie, conform datelor din SEAP.
Lotul 1 Pizzarotti – Retter de pe A0 Nord se va continua la est cu Lotul 2 UMB deschis la sfârșitul anului trecut (10 din cei 19 km), iar la vest cu Lotul 3 de pe A0 Sud, lotul Aktor, care probabil nu va fi inaugurat nici la finalui acestui an.
Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp