prima-proinstal
Obiectiv de Argeș
Dacia Duster

Oficial! Începe construirea celui mai dificil lot de autostradă din România! Va avea zeci de poduri și pasaje!

Un nou lot de drum de mare viteză intră în linie dreaptăî după ce Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a transmis către Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP) documentația pentru proiectarea și execuția lotului Sărățeni – Joseni, primul segment al secțiunii montane Sărățeni – Pipirig de pe Autostrada Unirii A8. Dintre cei 32,4 km ai acestui lot, 16 km sunt dedicați pasajelor și tunelurilor. După validarea documentației de atribuire, contractul va fi lansat în licitație.

CITEȘTE ȘI: Argeș. Copil de 17 ani în stare gravă! Un puștan de 15 ani i-a tăiat gâtul!

Termenul de finalizare este de 54 de luni, incluzând 14 luni pentru proiectare și 40 de luni pentru execuție. Acesta este unul dintre cele mai complexe loturi, cuprinzând 39 de poduri și pasaje, 3 tuneluri unidirecționale, 4 polate și 2 ecoducte pentru animale. Pasajele și tunelurile reprezintă 50% din lungimea totală a acestui segment de autostradă. Cel mai lung pasaj va măsura 1.736 metri, iar cel mai înalt viaduct va avea 45 de metri. Pe acest lot sunt prevăzute două parcări de scurtă durată, dotate cu 12 puncte de încărcare pentru mașini electrice.

Lotul va beneficia de descărcări provizorii pentru a asigura funcționarea independentă. Valoarea estimată și termenul pentru depunerea ofertelor vor fi anunțate după validarea documentației de către ANAP.

CNIR a anunțat, marți, că Consiliul de Administrație a aprobat licitațiile pentru patru loturi montane (116 km) din Autostrada Unirii A8 (secțiunea Sărățeni – Pipirig), aflate în județele Mureș, Harghita și Neamț. Valoarea totală estimată a acestora este de aproximativ 4 miliarde de euro. Celelalte două loturi montane sunt gestionate de CNAIR și deja au primit oferte.

Cele patru loturi montane sunt:

  • Lotul 1C Sărățeni-Joseni (32,4 km)
  • Lotul 1D Joseni-Ditrău (14,4 km)
  • Lotul 2A Ditrău-Grințieș (37,9 km)
  • Lotul 2B Grințieș-Pipirig (31,5 km)

Pe aceste trasee, sunt planificate 38 de tuneluri și 183 de poduri, pasaje și viaducte. Durata de execuție este de 54 de luni pentru loturile 1C, 2A și 2B, și de 34 de luni pentru Lotul 1D.

Finanțarea este asigurată din fonduri europene nerambursabile prin Programul Transport (2021-2027). Autostrada Unirii A8 include șase loturi montane, dintre care două sunt administrate de CNAIR, iar restul de CNIR.

Pentru lotul Pipirig-Leghin (19 km) au fost depuse trei oferte, iar valoarea contractului variază între 3,3 și 3,8 miliarde lei, cu o durată de execuție de patru ani. De asemenea, au fost depuse două oferte pentru lotul Miercurea Nirajului – Sărățeni (23,5 km), licitat la o valoare maximă de 3,35 miliarde lei, cu termen de finalizare în 30 de luni. Depunerea ofertelor a fost amânată de mai multe ori, începând din luna mai, din cauza solicitărilor de clarificări.

Pentru secțiunea Târgu Neamț – Iași – Ungheni, Consiliul Tehnico-Economic a aprobat la începutul lunii septembrie indicatorii tehnico-economici, tronsonul având o lungime de 93,2 km și un cost de 26,39 miliarde lei.

Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp

Ziarul-Obiectiv
Abonează-te la știri
Introdu adresa ta de email și primește săptămânal un email cu cele mai importante știri!
© 2024 Ziar Obiectiv.
Powered by VA Labs