prima-proinstal
Obiectiv de Argeș
Dacia Duster

Oficial! Se construiește un nou drum expres în România! Anunțul momentului pentru șoferi!

Se fac noi demersuri pentru construirea unui nou drum expres în România, a anunțat recent Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor. Este vorba despre Drumul Expres Focșani – Brăila, care va face legătura între Autostrada Moldovei (A7), Podul peste Dunăre de la Brăila și Drumul Expres Brăila-Galați (DEx6). Astfel, în cursul zilei de ieri au fost transmise către publicare în SEAP documentele pentru proiectarea și execuția viitorului drum de mare viteză, iar termenul limită pentru depunerea ofertelor este de 28 octombrie.

CITEȘTE ȘI: UMB trage tare pe șantierul Tronsonului Albota – A1 al DEx Pitești – Craiova! Când vor fi dați în trafic primii kilometri!

Potrivit caietului de sarcini, viitorul drum expres va avea 57 de poduri și pasaje, două parcări de scurtă durată, două spații de servicii, un Centru de Întreține și Coordonare și un Centru de Monitorizare și Informare.

”Pas important pentru construcția Drumului Expres Focșani-Brăila! CNIR a transmis, astăzi, spre publicare în SEAP contractul pentru proiectarea și execuția acestui nou drum de mare viteză (73 km). Termenul limită pentru depunerea ofertelor este 28 octombrie 2024.

Câștigătorul contractului va avea la dispoziție maximum 42 de luni (6 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuție) și 5,3 miliarde de lei (fără TVA) pentru construcția Drumului Expres Focșani-Brăila.

Noul drum expres va asigura legătura între Autostrada Moldovei (#A7), Podul peste Dunăre de la Brăila și Drumul Expres Brăila-Galați (DEx6).

Pe traseu vor fi construite inclusiv:

– 57 poduri și pasaje;

– 2 Parcări de scurtă durată;

– două Spații de servicii;

– un Centru de Întreține și Coordonare;

– un Centru de Monitorizare și Informare.”, arată Sorin Grindeanu.

Drumul Expres va avea tehnologii de ultimă generație

”CNIR a transmis, astăzi, spre publicare în SEAP contractul pentru proiectarea şi exrcuţia acestui nou drum de mare viteză (73 km). Termenul limită pentru depunerea ofertelor este 28 octombrie 2024. Câştigătorul contractului va avea la dispoziţie maximum 42 de luni (6 luni pentru proiectare şi 36 de luni pentru execuţie) şi 5,3 miliarde de lei (fără TVA) pentru construcţia Drumului Expres Focşani-Brăila. Noul drum expres va asigura legătura între Autostrada Moldovei (A7), Podul peste Dunăre de la Brăila şi Drumul Expres Brăila-Galaţi (DEx6)”, spune ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Drumul Expres Focşani-Brăila, cu o lungime de 73 kilometri, va asigura legătura între Autostrada Moldovei Ploieşti-Paşcani (A7), Podul peste Dunăre de la Brăila, Drumul Expres Brăila-Galaţi (DEx 6), Tulcea şi Constanţa. Contractul a fost licitat într-un singur lot, devenind, astfel, cel mai lung tronson de drum de mare viteză care va fi construit în cadrul unui singur contract.

”Este prima licitaţie a CNIR, iar în documentaţie am inclus criterii de evaluare noi, respectând angajamentele naţionale faţă de obiectivele de dezvoltare socială, politicile de mediu privind schimbările climatice şi inovare. Astfel, oferta financiară are o pondere de 40%, iar în oferta tehnică (60%) am inclus următorii factori de evaluare cu ponderile aferente:

-6% pentru creşterea incluziunii sociale (angajarea forţei de muncă de pe plan local/şomeri/persoane cu dizabilităţi)

-5% Emisii CO 2/Schimbări climatice : materiale sustenabile pentru construcţii

-5% Emisii CO 2/Schimbări climatice : pentru utilaje sustenabile (hibrid/electrice)

-6% pentru utilizarea Building Information Modelling (BIM).

Chiar dacă am decis licitarea într-un singur lot, viitorul antreprenor va putea deschide circulaţia pe segmente de drum funcţionale independent”, a precizat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu.

Detaliile tehnice ale Drumului Expres Brăila-Focșani

Drumul Expres va avea două benzi pe sens (4X3,50 metri), bandă mediană (3 metri), acostament consolidat (2X2,25 m) şi parapete de beton tip New Jersey pentru zona mediană. Pe traseu sunt prevăzute şase noduri rutiere şi 57 de structuri (poduri şi pasaje). Garanţia lucrărilor este de 5 ani.

– 2 parcări de scurtă durată (stânga+dreapta) cu 120 de locuri şi platformă de cântărire inclusă respectiv Spaţii de servicii tip S 1 (stânga+dreapta) cu 150 locuri parcare, prevăzute cu spaţiu rezervat pentru benzinărie şi spaţiu pentru comerţ/alimentaţie publică.

– Centru de Întreţinere şi Coordonare (CIC) şi Centru de Monitorizare şi Informare

După publicarea în JOUE, anunţul va fi vizibil şi în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP).

Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp

Ziarul-Obiectiv
Abonează-te la știri
Introdu adresa ta de email și primește săptămânal un email cu cele mai importante știri!
© 2024 Ziar Obiectiv.
Powered by VA Labs