Primul proprietar de IMS îşi donează autoturismul fabricat în 1957

DISTRIBUIȚI

Nicolae Raţiu, proprietarul fostei platforme industriale şi al mărcii ARO, a acceptat să doneze comunităţii locale câmpulungene primul autoturism fabricat în urmă cu 55 de ani la Câmpulung. Cel dintâi IMS 57 este posibil să fie aşezat în incinta Muzeului ARO, amenajat la Centrul Cultural Apa Sărată, proprietatea omului de afaceri Emil Hagi. Anunţul i-a bucurat pe cei dependenţi de fenomenul ARO, care s-au reunit şi anul acesta, la cea de-a VI-a ediţie a evenimentului „Câmpulungul în amin­tiri“, Raid M59 – ARO M461, organizat de IMS Fan Club Câmpulung, în intervalul 21-22 iulie. „Zimbrul din Carpaţi“ s-a întors acasă, de sărbătoarea oraşului natal, împreună cu prietenii de la Retromobil Club România şi alţi iubitori ai maşinii de teren româneşti. În 2012, noutatea au reprezentat-o două maşini de pompieri montate pe IMS-uri fabricate între 1959-1963 şi, după cum le spunea Emil Hagi invitaţilor săi, a fost singura autoutilitară pe ARO executată în serie. Replica sa, realizată cu sprijinul Detaşamentului de Pompieri Câmpulung, care a asigurat consilierea operaţiunii, a fost prezentă printre exemplarele ce au stârnit admiraţia tuturor.
„Nici Dacia nu mai este un automobil românesc“
Vestea cea mai importantă a evenimentului de săptămâna trecută a fost că proprietarul fostei Uzine ARO, Nicolae Raţiu, a acceptat să doneze comunităţii primul exemplar auto fabricat la Câmpulung, IMS 57. Aşadar, sunt şanse ca automobilul să îmbogăţească Muzeul ARO. Preşedintele Retromobil Club România Bogdan Coconoiu prezent la eveniment a apreciat gestul lui Nicolae Raţiu de a dona primul IMS 57 şi i-a sugerat să procedeze la fel şi cu motocicleta, pentru că piesele trebuie să rămână aşa cum s-au născut, trebuie să şi „moară“ împreună, într-o colecţie. „Sperăm să completăm, dacă se va dona motocicleta, şi cu ce s-a „tras“ atunci când era în expoziţia fabricii. Cu mult timp în urmă, un colecţionar a cumpărat un lot – pentru că aşa ne vindem noi istoria pe nimic – în care era şi această motocicletă. După ce au apărut poze cu această motocicletă de la fabrică pe internet, şi-a dat omul seama ce deţine. Fiind inspirată din BSA, el credea că are motocicleta englezească. A încercat să facă bani în Vest, dar nimeni n-a cumpărat-o, niciun colecţionar de BSA nu credea că este aşa ceva, pentru că nici nu era, după care, văzând-o pe internet, şi-a dat seama ce deţine. Putem să spunem, decişi, s-o repatriem, pentru că este destul de clar că sunt ultimele. Dacă stăm să ne gândim că, la un volum de producţie de cinci bucăţi, mai există două, e foarte mult, ne apropiem de 50%“, a dezvăluit preşedintele Retromobil Club România. „Cum Raţiu deţine şi drepturile asupra mărcii ARO, mă gândesc că, decât să fabrice o chestie care se cheamă nu ştiu cum şi care nu se poate pune cu o marcă ajunsă la 55 de ani de istorie, cu o serie de concursuri în spate şi sute de mii de maşini fabricate, s-o vândă sub numele ARO. Pentru că nu va mai fi un automobil românesc, asta este clar. Nici Dacia nu mai este un automobil românesc“, a adăugat el. 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here