
Se construiește drumul expres care îi scapă de nervi pe toți șoferii! Va avea legătură directă cu Piteștiul!
Un nou drum rapid, denumit DR1 Vest Expres, este planificat pentru a oferi o nouă ieșire din București și pentru a decongestiona Bulevardul Iuliu Maniu. Conform primarului Sectorului 6, proiectul cu o lungime de aproape 10 kilometri ar urma să fie finalizat în perioada 2028-2029.
CITEȘTE ȘI: Lovitură dură pentru Dacia! Consiliul Concurenței – investigații de amploare!
Traseul drumului radial, cu o lungime exactă de 9,7 km, va porni de la Bulevardul Timișoara din Capitală și va tranzita zonele intravilane și extravilane ale localităților Domnești, Chiajna, Ciorogârla și Grădinari. Valoarea totală a investiției este estimată la aproximativ 440 de milioane de euro.
Beneficiarul proiectului este Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Zona Metropolitană București (ADIZMB), iar studiul de fezabilitate este în sarcina firmei Explan SRL din Cluj. Potrivit unei informări a Primăriei Municipiului București din 2023, drumul va avea caracteristicile unei autostrăzi sau ale unui drum expres, fiind prevăzut cu patru benzi de circulație, câte două pe sens, piste pentru biciclete și trotuare.
Primarul Sectorului 6, Ciprian Ciucu, a anunțat pe Facebook că și-a asumat responsabilitatea pentru elaborarea Planului Urbanistic Zonal (PUZ) necesar proiectului. „Mi-am asumat realizarea unui PUZ pentru corelarea proiectului Drumului Radial 1 (Bd. Timișoara – A0)”, a transmis acesta.
Planul Urbanistic Zonal este esențial pentru a integra noul drum în rețeaua metropolitană și pentru a crea o alternativă viabilă la Bulevardul Iuliu Maniu. Documentația prevede supralărgirea Bulevardului Timișoara între șoseaua de centură și Valea Cascadelor, reconfigurarea intersecției dintre cele două artere, construirea unei parcări de tip Park & Ride, extinderea liniei de tramvai, introducerea unui tren metropolitan de-a lungul centurii și racordarea eficientă a unei stații de sortare la rețeaua rutieră.
În ceea ce privește etapele administrative, Ciprian Ciucu a explicat că, în urma discuțiilor cu PMB, ADIZMB și Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov (ADTPBI), zona de reglementare a planului a fost stabilită. Documentațiile au fost depuse la avizatori, iar cererea pentru certificatul de urbanism urmează să fie înregistrată în curând.
Edilul estimează că masterplanul ar putea fi aprobat de Consiliul General până la finalul acestui an, dacă nu vor interveni blocaje birocratice. „O să trag să avem cât mai curând un masterplan pe care să-l putem comunica și propune spre dezbatere. Estimez că va fi aprobat până la finalul anului de Consiliul General, dacă nu apar blocaje birocratice (aviz CTC, etc)”, a scris primarul pe Facebook.
Candidatul PNL la Primăria Capitalei a menționat și un al doilea proiect de infrastructură menit să reducă aglomerația de pe Bulevardul Iuliu Maniu: „Al doilea mare proiect de infrastructură pentru București și degrevarea Bd. Iuliu Maniu este prelungirea Bd. Preciziei, până la Autostrada București-Pitești. Este vorba despre construirea unui drum care să străpungă autostrada chiar din Șoseaua de Centură”.
Deși termenul de finalizare pentru DR1 Vest Expres este stabilit de ADIZMB pentru anul 2028, proiectele drumurilor radiale sunt în discuție încă din perioada 2010-2020, prin Planul Urbanistic General și diverse studii de mobilitate, fără ca vreunul să fie construit până în prezent.
Conform Primăriei Municipiului București, DR1 face parte dintr-un plan ce vizează construirea a 10 drumuri radiale care să conecteze Capitala de viitoarea autostradă de centură (A0): DR1 Vest Expres, DR2 – Autostrada A1, DR3 – Giulești Expres, DR4 – Nord Expres, DR5 – Pipera Expres, DR6 – Afumați Expres, DR7 – Est Expres, DR8 – Splai Expres, DR9 – Sud Expres și DR10 – Măgurele Expres.
Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp
