Șocant! Tavan prăbușit peste un loc de joacă în mall! Intervenție de urgență!
Centrul comercial Plaza România a fost scena unui incident alarmant, produs în data de 9 iunie 2025, în jurul orei 16:00, când o porțiune de aproximativ 40 de metri pătrați din tavan s-a prăbușit în zona BEBE Tei. Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a intervenit prompt, demarând o amplă acțiune de control pentru a verifica cauzele producerii evenimentului și măsurile luate ulterior de către administratorii centrului comercial.
CITEȘTE ȘI: Permisul suspendat, mai ușor de recuperat – ce trebuie să faci? Parlamentul a decis!
Potrivit unei informări oficiale transmise de ANPC, incidentul a fost provocat de o demufare a conductelor din sistemul de colectare a apelor pluviale. Această defecțiune a dus la scurgeri masive de apă, care au afectat nu doar zona în care s-a produs prăbușirea plafonului, ci și nivelul de subsol și locul de joacă de la etajul al doilea.
Surprinzător, în ciuda gravității evenimentului, nicio persoană aflată în incinta mallului la acel moment nu a fost rănită. Reacția promptă a personalului de securitate a permis evacuarea rapidă și completă a centrului comercial, care a fost ulterior închis temporar până în dimineața zilei de marți, 10 iunie, ora 10:00.
Intervenția ANPC și măsurile de remediere
În urma verificărilor efectuate pe teren de comisarii ANPC, s-a constatat că zona afectată a fost securizată corespunzător. Plafonul deteriorat a fost dezafectat, iar instalația pluvială a fost reparată, eliminând riscurile imediate pentru consumatori și angajați. Activitatea mallului a fost reluată în condiții de siguranță, potrivit autorităților.
Totodată, conducerea Plaza România a fost obligată să prezinte o serie de documente esențiale pentru clarificarea situației. Printre acestea se numără:
-
Punct de vedere oficial privind cauzele incidentului și măsurile corective implementate;
-
Contractele și procesele verbale de recepție ale instalațiilor de colectare a apelor pluviale;
-
Autorizația de funcționare a instalației respective;
-
Rapoarte de intervenție și mentenanță ale instalației;
-
Contracte cu firmele de întreținere și curățenie;
-
Procedura de evacuare în caz de urgență;
-
Dovezi privind informarea chiriașilor și a clienților despre incident și închiderea temporară a centrului comercial;
-
Documente care atestă igienizarea completă a spațiilor afectate;
-
Lista spațiilor comerciale impactate și măsurile luate pentru remediere;
-
Registrul reclamațiilor primite.
O invitație oficială a fost emisă pentru data de 11 iunie 2025, dată la care administratorii Plaza România trebuie să prezinte documentația completă solicitată de ANPC.
Riscuri, responsabilități și posibile sancțiuni
Deși nu au existat victime, incidentul de la Plaza România ridică semne serioase de întrebare privind calitatea mentenanței și eficiența sistemelor de siguranță ale centrului comercial. Ploile torențiale care au afectat Capitala în acea zi au produs mai multe incidente, însă amploarea evenimentului de la Plaza indică deficiențe clare în infrastructura de drenare a apei.
În perioada următoare, ANPC va analiza documentația primită pentru a stabili dacă este necesară aplicarea unor sancțiuni suplimentare sau dispunerea unor măsuri corective. De asemenea, autoritatea va evalua dacă operatorii centrului comercial au respectat obligațiile legale privind siguranța consumatorilor.
Șocant! Tavan prăbușit peste un loc de joacă în mall! Intervenție de urgență!
Incidentul de la Plaza România servește drept semnal de alarmă cu privire la importanța întreținerii periodice și riguroase a instalațiilor de infrastructură din marile centre comerciale. Deși situația a fost remediată rapid, iar clienții nu au avut de suferit, responsabilitatea prevenirii unor astfel de evenimente revine în totalitate operatorilor economici, care trebuie să garanteze funcționarea în condiții de siguranță pentru toți vizitatorii.
ANPC își continuă misiunea de a proteja drepturile consumatorilor, iar rezultatele finale ale acestei anchete ar putea avea un impact major asupra standardelor de mentenanță în retailul românesc.