Suferi de insomnie? Află ce este interzis să faci înainte de culcare!

0

Mai mulți cercetători au studiat așa numitul sindrom de insomnia. Aceștia au ajuns la concluzia că există mai multe lucruri pe care le poți face pentru a reduce aceste stări. La nivel mondial, insomnia afectează peste 50% din populaţia adultă la un moment dat în viaţă, iar pe termen lung această tulburare a somnului poate duce la un dezechilibru de natură emoţională şi intelectuală – anxietate, depresie, tulburări de memorie, dificultăţi în concentrare, izolare socială-, dar şi fizică – sistem imunitar slăbit, predispus la infecţii, oboseală, reacţii întârziate.

Nu lenevi în pat în speranţa că te ia somnul. Nu faci decât să-ţi fortezi creierul să facă ceva ce nu vrea, recomandă csid.ro.

Deşi există concepţia conform căreia un cocteil sau un pahar cu vin înainte de culcare te va trimite direct pe tărâmul viselor, aceasta nu este deloc valabilă. Alcoolul îănainte de culcare îți accentuează stările de insomnia.

Distribuie prietenilor

Şi, foarte important, nu mânca mai târziu de ora20.00 seara!

Timpul înseamnă şi odihnă. Nu-l pierde inutil pe internet. Lumina emisă de ecranele acestor dispozitive ne poate ţine creierul în priză. Dacă ochii sunt tot timpul ţinta acestor lumini artificiale, atunci creierul va percepe acest lucru la modul că încă este zi şi nu este nevoie să dormim, explică Dr. Nitum Verma, specialist în somnologie.

Pentru un somn neîntrerupt şi odihnitor, evită să stai cu telefonul în faţă până târziu în noapte şi stinge luminile din casă cu trei ore înainte de culcare.

Aşadar, ai reţinut: renunţă la mâncatul seara, exerciţii de forţă, energizante şi tehnologie. În schimb, ai liber la sex şi somn, principalele activităţi care trebuie să existe în patul conjugal.