TOP 5. Domenii cu potențial pentru a începe o afacere în 2014

DISTRIBUIȚI

Dacă vă gândiți să începeți o afacere, atunci trebuie să vă îndreptați atenția către domeniile care arată un potențial ridicat în 2014.  IT-ul, agricultura sau energia verde au luat locul imobiliarelor sau transporturilor de altădată, la capitolul profitabilitate.   

Despre care sunt oportunitățile de business potrivite pentru anul acesta, Yahoo! News a stat de vorbă cu antreprenorul Marius Ghenea.  Iată care sunt business-urile lui 2014.

1.Companiile de IT și tehnologie

Și anul acesta, companiile de IT și tehnologie rămân business-urile cu cel mai mare potențial.  Și asta fie că este vorba de  cele implicate în dezvoltarea de produse software și aplicații, sau de cele din domeniul comerțului electronic, care se va dezvolta rapid în România, nu doar în 2014, ci și în următorii ani.
Motivul creșterii accelerate a domeniului îl reprezintă faptul că în țara noastră, comerțul online deține doar  1% – 2% din totalul retailului național.

În ceea ce privește sumele necesare unei  investiții în acest domeniu, ele pot pleca de la nivelul minim, de câteva zeci de mii de euro și până la milioane de euro, în funcție de companie, stadiul de dezvoltare și necesitățile specifice de capitaluri fixe și circulante.

2. Companii inovatoare

O altă zonă de interes pentru investiții ar putea fi și companii locale care dezvoltă soluții industriale și comerciale bazate pe patente și inovații tehnologice, altele decât cele din IT, precum construcții de mașini, mecanică sau tehnologia laser.

“Acestea sunt companii aflate pe nișă și care nu pot avea succes decât dacă se adresează unei piețe globale, piața locală nefiind suficient de largă în acest moment pentru astfel de produse și servicii”, a atenționat antreprenorul Marius Ghenea.

Acest tip de afaceri solicită în general investiții mai mari, pornind de la câtea sute de mii euro și până la zeci de milioane euro în anumite situații.
 
De asemenea, aceste investiții necesită o perioadă mai lungă de timp pentru atingerea pragului de rentabilitate, însă atunci când reușesc, profitabilitatea poate fi semnificativă.

Totodată, posibilitățile de vânzare a companiei sunt numeroase, astfel că investiția inițială este valorizată cu multipli mari, după cum a explicat același antreprenor.

3. Agricultura – business-uri de procesare

O a treia zonă de interes pentru investitori în 2014, în România, ar putea fi agricultura, respectiv zona produselor alimentare procesate care rezultă din producția agricolă.

“Agricultura în sine a demonstrat deja în România că are potențialul de a genera volume de business semnificative, cu o profitabilitate consolidată bună, daca includem aici și subvențiile acordate de UE, însă produsele proceste au în plus avantajul unei valori adăugate mult mai mari. Iată de ce investițiile cele mai bune vor fi în această zonă, nu în producția și vânzarea sau exportul de produse agricole de bază”, a afirmat Ghenea.

În funcție de tipul de activitate, investițiile pot pleca de la câteva zeci de mii euro, în cazul unor micro-ferme sau mici unități de procesare primară, mergând până la milioane de euro în cazul în care se dorește cumpărarea unor suprafețe agricole mari și compacte.

4. Energie verde

Chiar dacă legislația din România a redus numărul de certificate verzi pe toate tipurile de energie regenerabilă, investițiile în energia verde rămân de interes și în 2014.

Și asta datorită costurile relativ reduse de achiziție a terenurilor  potrivite pentru energie eoliană sau fotovoltaică, comparativ cu terenurile cu potențial similar din alte țări din UE. Tot la capitolul avantaje pentru investitor intră și costurile relativ mai reduse ale construcțiilor și autorizațiilor.

Nu oricine poate intra în acest domeniu pentru că sumele necesare demarării afacerii sunt mari, de ordinul milioanelor de euro.

5. Distribuția de produse și servicii moderne în mediul rural

Distribuția de produse și servicii moderne în mediul rural ar putea fi un business profitabil în condițiile în care zona rurală a fost ignorată până nu demult de investitorii mari și rețelele importante de distribuție.
În plus, aproape jumătate din populația României locuiește în mediul rural.
 
“Prin investițiile în infrastructură din ultimii ani, susținute de fondurile europene, atât cât au fost ele atrase de autoritățile publice locale, obiceiurile și nevoile populației rurale din Roamânia se apropie din ce în ce mai mult de cele ale populației urbane, deci este necesară acoperirea unor nevoi în creștere de produse și servicii specifice, care nu sunt în general suficient oferite în prezent în mediul rural”, susține Marius Ghenea.

Provocarea unei astfel de investiții constă în dispersia mult mai mare a populației, prin comparație cu zonele urbane, mai ales cu zonele metropolitane.

De asemenea, și disponibilitățile financiare sunt mai reduse în cazul populației rurale, dar această realitate creează oportunități pentru oferirea unor produse și servicii de tip discount sau low-cost.

În ceea ce privește sumele necesare investiției,  ele pot varia foarte mult, de la câteva mii de euro într-o afacere individuală, până la milioane sau chiar zeci de milioane de euro într-una de tip rețea de distribuție sau servicii la nivel regional sau național.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here