Top alimente care îți protejează plămânii de infecții și poluare!

0

A avea grijă de plămânii tăi nu este deloc greu. Pentru asta, în primul rând, trebuie să adopți un stil de viață sănătos. Aminentele sănătoase, fructele și legumele proaspete, joacă și ele un rol essential în acest sens.

În primul rând,  înainte de toate, trebuie să renunți la fumat. Fumul de țigară afectează alveolele pulmonare și distruge cilii responsabili cu eliminarea infecțiilor și poluanților din plămâni.

Deasemenea, trebuie să înveți să respiri corect. Respirația este un act reflex și cea mai mare parte a timpului respirăm fără a ne gândi la acest lucru. Respirația se face în mod natural și ușor. Respiră pe nas – aerul inspirat pe nas este trecut prin filtrul mucoasei nazale și încălzit la temperatura potrivită până ajunge în căile respiratorii inferioare, ceea ce nu se întâmplă atunci când respiri pe gură.

Distribuie prietenilor

Nutrienții care protejează plămânii de infecții și poluare sunt vitaminele C și E, betacarotenul, acidul folic, seleniul, zincul, potrivit doctorulzilei.ro. O dietă echilibrată, bogată în alimente naturale, gătite în mod sănătos sau cât mai puțin preparate termic, asigură de obicei nutrienți care sprijină sistemul imunitar și sistemul respirator. În plus, se recomandă includerea în dietă a următoarelor alimente: Legume crucifere, legume verzi, morcovi, ardei, rosii, Ghimbir, usturoi, ceapă și plante aromatice

Merele, citricele, fructele de pădure, avocado combat inflamațiile iar iaurtul natural, sana, kefirul sunt surse de probiotice care ajută la echilibrarea florei intestinale.

Hidratarea este esențială pentru sănătatea organismului. Apa ajută la eliminarea toxinelor, inclusiv a celor din plămâni. Se recomandă consumul a 6-8 pahare de apă pe zi, dintre care primul dimineața, înainte de micul dejun.